شناسهٔ خبر: 23038539 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بعلاوه خبر میزان/ ۲۵ آذر

هدف نهایی تشکیل ائتلاف اسرائیل و عربستان سعودی علیه ایران؟!/ مدیران اشتباهی/ زبان رنگ‌ها!

خبرگزاری میزان- رهبران کشور‌های مسلمان در پاسخ به تصمیم اسرائیل در مورد شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت آن تصمیم گرفتند بخش شرقی این شهر را پایتخت فلسطین اعلام کنند؛ این تصمیم در نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی اتخاذ شد که ۵۷ کشور مسلمان را در بر می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

زبان رنگ‌ها!

عباسعلی کدخدایی عضو شورای نگهبان امروز کانال تلگرامش را با روایتی از مادر شهید حجت بروزرسانی کرد و نوشت: سال ۱۳۵۸ با همان لباس تنمان از افغانستان به ایران آمدیم. روزگار خوبی نداشتیم. در مشهد غریب بودیم و فامیل و آشنایی نداشتیم. به همسرم می‌گفتم هر وقت زمان تولد بچه رسید تو را قسم می‌دهم مرا به بیمارستان ببر. من خواهر و مادری ندارم کنارم باشد من اینجا تنهایی می‌میرم. لباس بچگانه نداشتم. نه پولی نه روزی که بروم بخرم. لباس سبز عروسی‌ام را بریدم و قنداق و چند تکه پارچه کوچکتر درست کردم. روز تاسوعا که راهی بیمارستان امام رضا (ع) شدم آن بقچه را همراه بردم. محمدرضا که به دنیا آمد پرستار لباس‌های بچه را خواست. همان بقچه را به دست پرستار دادم. پرستار بقچه را باز کرد از هیچی سر در نیاورد رضا و پارچه‌ها را بغلم داد گفت: خودت هرکاری می‌خواهی بکن. من هم رضا را بجایی که درون پارچه سفید بپیچم میان پارچه سبز پیچیدم. بعدها همه می‌گفتند این پسرت آب خوش نخواهد خورد چراکه ساعت تولدش نحس بوده چرا میان پارچه سبز پیچیدی مردم نوزاد را در پارچه سفید می‌بندند...همیشه نگران بودم اما خودت افتخار می‌کردی که روز ولادتت خیلی هم خوب بوده و باید اسمت را حسین یا ابوالفضل می‌گذاشتم نه رضا. اما سال‌ها گذشت تا بلاخره روزگار پایم را به معراج شهدای بهشت رضا (ع) کشاند تا برای آخرین بار با تو وداع کنم. چشمم که به تابوت سبز رنگت افتاد یاد همان روز ولادتت در بیمارستان امام رضا(ع) افتادم. و باز هم اندازه همان قنداق کودکی‌ات و عاقبتی که بیشتر از هر کسی ختم بخیر شد.

مدیران اشتباهی!

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: برخی مسؤولین، اشتباهی روی صندلی‌های ریاست نشسته‌اند. اشتباهی راننده شده‌اند و هرروز اتومبیل اقتصاد ما را به درودیوار می‌کوبند. بودجه‌ای که تنظیم می‌شود، نباید چک کشیدن روی هوا باشد. مدیریت اقتصادی کشور به‌ اشتباه به بعضی از این آقایان سپرده‌ شده است. صداقت انسان‌ها در این است كه اگر نمی‌توانند كاری انجام دهند، داوطلبانه كنار بكشند.

هدف نهایی تشکیل ائتلاف اسرائیل و عربستان سعودی علیه ایران؟!/ مدیران اشتباهی/ زبان رنگ‌ها!

 

ضرغامی: لایحه بودجه برنامه یکساله عملیاتی اداره کشور است؛ آن را جدی بگیریم

سید عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با موضوع بودجه 97 پستی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و نوشت: «صاحب خمیازه ما (آقا ابوالفضل) دوساله شد!
دنیا خیلی زود می‌گذرد. برخلاف خمیازه‌ عمیق در یکروزگی‌اش بسیار شیطون است. به طوری که برادر بزرگترش حسین از دستش فرار می‌کند و بعضی موقع اشکش هم درمی‌آید! آنقدر از سر و کول بزرگترها بالا می‌رود و کشتی می‌گیرد که تا یک هفته به ورزش نیاز ندارند! اینجا هم ظاهراً در پاک کردن برنج کمک می‌کند ولی آخر سر چنان آنجا را بهم می‌ریزد که نگو و نپرس! یک اندیشمند غربی می‌گوید تصور دنیای بدون بچه تصور وحشتناکی است! معصومیت و صداقت آنها حال آدم را عوض می‌کند. به آنان دروغ نگوییم و قول خلاف ندهیم. خیلی بد است!

هدف نهایی تشکیل ائتلاف اسرائیل و عربستان سعودی علیه ایران؟!/ مدیران اشتباهی/ زبان رنگ‌ها!

پی نوشت

تفاوت امسال بررسی لایحه بودجه با سال‌های قبل در این است که جزئیات این بودجه در فضای مجازی به شدت مورد نقد و اظهارنظر قرار گرفته است. در واقع افکار عمومی با یک جهش بلند و مستقیم نسبت به گذشته مطالبات و سؤالات فراوانی پیدا کرده که باید به درستی پاسخ بشنود!

نمی‌خواهم جامعه را با دنیای کودکان مقایسه کنم، اما دو خط قرمز دروغ و قول خلاف باید مدنظر مجلسیان و دولتمردان باشد. رئیس جمهور باید به وعده‌های انتخاباتی به ویژه در رسیدگی و توجه بیشتر به نیازمندان و طبقه فرودست جامعه، با حفظ شأن و جایگاه آنان در لایحه بودجه توجه و اقدام می‌کرده است.

نمایندگان محترم مجلس هم باید فارغ از نگاه‌های جناحی و وابستگی‌های منطقه‌ای با دقت و جدیت مفاد لایحه را از این منظر بررسی و اصلاح کنند. افزایش سقف هزینه‌ها در لایحه به بهانه رضایتمندی این و آن و تقویت موقعیت‌های سیاسی نمایندگان هم بلای جان بودجه است. لایحه بودجه، برنامه یکساله عملیاتی اداره کشور است. آن را جدی بگیریم.


نگاه تحلیل گران روس به شناسایی بیت المقدس به پایتختی اسرائیل/ هدف نهایی تشکیل ائتلاف اسرائیل و عربستان سعودی علیه ایران؟!

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه: روزنامه تجاری «ارب کا» درباره نگاه تحلیل‌گران روسیه به شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل نوشت: رهبران کشورهای مسلمان در پاسخ به تصمیم اسرائیل در مورد شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت آن تصمیم گرفتند بخش شرقی این شهر را پایتخت فلسطین اعلام کنند. این تصمیم در نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی اتخاذ شد که 57 کشور مسلمان را در بر می‌گیرد، محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست از کشورهای مسلمان درخواست کرد شناسایی اسرائیل را باطل کنند. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه پیشنهاد کرد بیت المقدس به عنوان پایتخت «کشور اشغالی فلسطین» شناخته شود. بنظر وی، تصمیم آمریکا در مورد انتقال سفارت به بیت المقدس «هدیه» آمریکا به اسرائیل بخاطر سیاست ترور آن نسبت به فلسطینیان است. ماکسیم سوچکوف دبیر نشریه «المونیتور» و کارشناس شورای روابط بین‌الملل روسيه در این زمینه خاطر نشان کرد: اردوغان شدیدتر از دیگر رهبران مسلمان به تصمیم آمریکا واکنش نشان داد. بنظر وی سازمان همکاری اسلامی امکان محدودی برای اعمال نفوذ بر ایالات متحده و اسرائیل دارد و نمی‌تواند به تصمیم ترامپ پاسخ قطعی بدهد. یوری بارمین کارشناس شورای روابط بین‌الملل روسيه معتقد است: «هیچ جنگی در کار نخواهد بود. انتفاضه هم نمی‌شود. برعکس ما شاهد تغییر بازیگران پیرامون درگیری خواهیم بود، گروه چهارگانه کهنه شده و امروز جستجوی شکل جدیدی برای اقدام در جهت حل درگیری آغاز مي‌شود». وی گفت روسيه اینک سعی می‌کند در حل درگیری نقش قطعی‌تری ایفا کند.

مصر در نشست سازمان همکاری اسلامی در سطح وزیر امور خارجه شرکت کرد، اما عربستان سعودی وزیر امور اسلامی این کشور را عازم نشست کرده بود. گفته مي‌شود ریاض تقریباً جریان نشست را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. بنظر یک شبکه اسرائیلی، واشنگتن با کسب توافق ریاض و قاهره در مورد انتقال سفارت تصمیم گرفته است. کارشناسان روس اما در مورد توطئه ترامپ با قدرت‌های خاورمیانه تردید دارند. آنها معتقدند، تصمیم ترامپ در داخل آمریکا اتخاذ شده است.
کارشناسان روس بر این باورند که توافق مشخصی بین واشنگتن و دو کشور خاورمیانه در کار نبوده است. ولی نقشه ترامپ برای حل درگیری فلسطین می‌تواند به چنین توافق‌هایی منجر شود. بنظر آنها «نقشه ترامپ» متوجه ایجاد دو شکل مذاکره است؛ مذاکره دوجانبه فلسطین و اسرائیل و مذاکره منطقه‌ای با شرکت مصر، اردن و عربستان سعودی. هدف نهایی تشکیل ائتلاف اسرائیل و عربستان سعودی علیه ایران است.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

نظر شما