شناسهٔ خبر: 23037745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسجد باید محور تمامی فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی باشد

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری خراسان شمالی گفت: مسجد باید محور تمامی فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و هنری باشد.

صاحب‌خبر -

هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه خراسان رضوی با برنامه ریزی مدون و پخش زنده تلویزیونی میزبانی بسیار عالی ای از دوزادهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان داشت، گفت:احتمال دارد دبیرخانه دائمی جشنواره قرآنی مدهامتان با توجه به وجود ظرفیت بسیار بالای خراسان رضوی به این استان انتقال پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از توصیه های بیانیه هیئت داوران دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ایجاد کارگاههای آموزشی بود، اظهار داشت:اگر می خواهیم در حوزه ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی بیش از گذشته موفق باشیم باید طبق فرموده امام(رحمه الله علیه) عمل کنیم و آموزش مفاهیم قرآنی را از مقاطع سنی کودکی آغاز نماییم.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی ادامه با بیان اینکه با توجه به تهاجم فرهنگی گسترده دشمنان باید تلاش کنیم آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) را در جوانان و نوجوانان نهادینه کنیم، افزود:با توجه به کاهش اعتبارات فرهنگی اما دولت در حد توانش به مساجد کمک می کند ولی باید سرانه مساجد افزایش پیدا کند.

 

شیرازیان ادامه داد:درست است که مساجد را مردم اداره می کنند اما این روند باید با حمایت های مادی و معنوی دولت گره بخورد چرا که اگر حمایت های مادی و معنوی افزایش یابد و مسجد محور قرار بگیرد آسیب های اجتماعی موجود در جامعه کاهش پیدا می کند.

نظر شما