شناسهٔ خبر: 2303739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

پرداخت خسارات ناشی از حوادث به مشترکین توسط وزارتخانه های نفت و نیرو

نمایندگان با پرداخت خسارات ناشی از انفجار،‌ آتش سوزی و مسمومیت به مشترکین شهری، روستایی و سکونت‌گاه‌های عشایری توسط وزارتخانه های نفت و نیرو موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه 2 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اصل ماده 19 این طرح را به رأی گذاشته و با 137 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از 197 نماینده حاضر با این ماده موافقت کردند.

در جریان بررسی این ماده محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور رفع برخی ابهامات پیشنهاد کرد مبلغ و موضوع خسارت مشخص و تعیین شود آیا دیه کامل و یا جزئی از آن به خسارت دیدگان پرداخت می شود.

براین اساس مفتح با تأکید بر اینکه این ماده به عنوان یک قانون دائمی به تصویب می رسد گفت: بهتر است در متن ماده 19 پرداخت هزینه های کامل پزشکی و دیه کامل عنوان شود که نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

براساس ماده 19 به هریک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکتهای تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود مبلغی را که طبق قوانین بودجه سنواتی در قبوض گاز و برق برای هر واحد مسکونی و تجاری تعیین می‌گردد، أخذ و صرفاً جهت بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت و نقص عضو و جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از انفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت مشترکین شهری و روستایی و سکونت‌گاه‌های عشایری گاز و برق از طریق شرکتهای بیمه با برگزاری مناقصه اقدام نمایند./                  

پایان پیام

نظر شما