شناسهٔ خبر: 23035097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۲ برابری تولید گل در استان

خبرگزاری صداوسیما

سطح گلخانه‌های تولید گل در کهگیلویه و بویراحمد در ۴ سال گذشته، ۲ برابر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزیرشد ۲ برابری سطح گلخانه‌های تولید گل در استان استان گفت: سطح گلخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۲ هشت هکتار بود و در سال ۱۳۹۶ به ۱۶ هکتار رسیده است.
زواره آزادپور افزود: براساس آمار میزان تولید این محصول در پایان سال ۹۲ در استان ۹ میلیون و ۸۳۵ هزار شاخه بود که به ۲۰ میلیون شاخه گل در سال جاری رسیده است.
وی بیان کرد: هم اکنون پنج گلخانه تولید گل در کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است که با تکمیل آن‌ها افزون بر ایجاد ۲۴ شغل مستقیم ۲ هکتار به سطح گلخانه‌ها افزوده خواهد شد.
آزادپور همچنین از معرفی ۱۰ سرمایه گذار برای دریافت تسهیلات به بانک برای احداث گلخانه‌های پرورش گل در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
وی با اشاره به اینکه میزان تولید گل رز این استان در سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه بود گفت: ظرفیت تولید گل رز در استان نسبت به سال قبل بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است.
آزادپور بیان کرد: افزوده شدن چهار واحد تولید گل رز باعث رشد تولید این محصول بوده است.
وی ادامه داد:هم اکنون ۱۹۴ نفر در گلخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد مشغول بکار هستند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در این استان است.
وی گفت: فراهم کردن زمینه صادرات این محصول، توسعه گلخانه‌های انفرادی و فعال کردن مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان‌ها از عمده برنامه‌های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این بخش است.
زواره آزاد پور انجام آموزش‌های تخصصی رایگان و پرداخت تسهیلات بانکی را از دیگر برنامه‌های حمایتی دولت برای افزایش تولید گل رز هلندی در استان ذکر کرد.
کهگیلویه و بویراحمد با ۷۱۳ هزار نفر جمعیت و اقلیمی چهار فصل نقش مهمی در تأمین نیاز‌های ضروری بازار استان‌های جنوبی کشور دارد.
سالانه ۸۵۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی استان تولید می‌شود.

نظر شما