شناسهٔ خبر: 23034674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با هفته پژوهش صورت می گیرد:

رونمایی ازدانشنامه امام رضا (ع) در پژوهشگاه جامعه المصطفی

خبرگزاری شبستان:معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه گفت: همزمان با هفته پژوهش جلد دوم دانشنامه امام رضا (ع) در پژوهشگاه جامعه المصطفی رونمایی می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه در  نشست خبری با خبرنگان با اشاره به فرارسیدن هفته پژوهش گفت: جامعه المصطفی یک مرکز علمی تربیتی بین المللی است که  بیش از 40 واحد آموزشی، مجتمع علمی ومرکز پژوهشی وفرهنگی در شهرهای  مختلف ایران دارد .

 

وی  افزود: جامعه المصطفی با نمایندگی در 60 کشورتا کنون از 130 کشوربیش از45 هزار نفرازطلاب و دانشجویان مهارت های  اسلامی را آموخته وفارغ التحصیل شده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز  ادامه داد : در خارج از ایران نیز بیش از 40 هزار نفر در سطوح کارشناسی ، کارشناسی ارشد ودکتری ودر سطوح حوزوی سطح یک تا 5 و دروس  خارج  مشغول تحصیل می باشند .

 

تولیدات علمی و پژوهشی  باعث تعمیق علمی  آموزش می شود

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: آموزش مانند شاخه وبرگ یک درخت است که شاخ وبرگهای  این درخت توسط آموزش شکل می گیرد ومیوه و ثمرات آن تولید علمی  وپژوهشی است که باعث تعمیق  وتحقق علمی  آموزش می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: هفته پژوهش  فرصتی  است که هم تولیدات علمی وپژوهشی  جامعه المصطفی در معرض دید وسمع دیگران برسد و هم  پژوهشگران، محققان و متفکرین این عرصه معرفی وتجلیل شوند .

 

بی نیاز با اشاره به اینکه جامعه المصطفی هرساله به لطف الهی تولیدات علمی و پژوهشی متنوعی را ارائه می دهد عنوان کرد: برگزاری  نشست های علمی، همایش، نمایشگاههای متنوع در  تمام صفوف واحدهای  داخل وخارج و برگزاری  نمایشگاه کتاب در برخی  کشورها از  جمله برنامه های  هفته پژوهش می باشد .

 

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: افتتاح نمایشگاه آمار و اطلاع رسانی  فعالیتهای  پژوهشی جامعه المصطفی،برگزاری  جلسات وسرکشی از مراکز آموزشی  وپژوهشی ، برگزاری  نمایشگاه متمرکز و جامعه دستاوردهای  پژوهشی جامعه المصطفی در مجتمع امین قم، برگزاری  شورای جامعه المصطفی با هدف تجلیل وتکریم از پژوهشگران  وفعالان پژوهشی در گروه های  مختلف مدیران نشریات ومجلات جامعه المصطفی از  دیگر برنامه های  هفته پژوهش  در استان قم می باشد .

 

وی یاد آور شد: در حاضر 100 مجله در  جامعه المصطفی در بخش  فرهنگی  در حال دریافت مجوز هستند همچنین  48 مجله از مجلات نیز با عناوین تحقیقی، دانش  پژوهی و یا به عنوان علمی مجوز دریافت کرده اند .

 

رونمایی از  100 اثر جدید علمی  در  شورای همایش  جامعه المصطفی

بی نیاز  گفت: درحال حاضر 220 گروه علمی  تربیتی و 68 انجمن پژوهشی و20 تشکل پژوهشی در جامعه المصطفی و 16 مرکز  پژوهشی نیز در قم و خارج ازکشور فعالیت می کنند که در همین راستا همزمان با هفته پژوهش از 18 پژوهشگر برتر تقدیر خواهد شد .

 

معاون پژوهشی  جامعه المصطفی العالمیه  ابراز داشت:  درهفته پژوهش  بیش از100 اثر جدید علمی درشورای همایش رونمایی خواهند شد که 5 هزارعنوان کتاب  نیز در کتابخانه جامعه المصطفی فهرست نویسی شده که پژوهشگران می توانند از این کتابخانه بهره مند شوند .

 

وی  گفت: همزمان با هفته پژوهش از دومین جلد دانشنامه امام رضا(ع) در پژوهشگاه جامعه المصطفی رونمایی خواهد شد.

 

 

نظر شما