شناسهٔ خبر: 23034560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مسئول امور و رسیدگی مساجد آذربایجان غربی:

شناسنامه دار کردن مساجد آذربایجان غربی اولویت اصلی امور مساجد استان است

گروه اجتماعی: مسئول امور و رسیدگی به مساجد آذربایجان غربی گفت: بحث نقطه زنی و شناسنامه دار شدن مساجد استان از اهداف اصلی رسیدگی به امور مساجد بوده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد خانبابایی مسئول امور مساجد آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی اظهار کرد: در بحث نقطه زنی و شناسنامه دار کردن مساجد استان، روحانیت مساجد، هیئت امناء و خود مسجد در یک نرم افزاری شناسنامه دار می شود.

وی افزود: در این نرم افزار طراحی شده با نقطه زنی مساجد در نقشه ی جامع شهر اطلاعاتی در رابطه با وجود یا عدم وجود پایگاه بسیج مسجد، کانون های فرهنگی، روحانیت مسجد،برنامه های فرهنگی اجرا شده در مسجد، وعده های نماز جماعت مسجد و امثال اینها در شناسنامه مساجد طبق نرم افزار طراحی شده در اختیار مردم قرار می گیرد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی عنوان کرد: امور رسیدگی به مساجد استان طرح های متفاوتی را در سیانت از برنامه های فرهنگی مساجد برعهده داشته و بحث تدوین طرح سند چشم انداز برای سال 1404 استان در حال تدوین بوده که مراحل آخر و نهایی خود را طی می کند.

وی تصریح کرد: در شهرستان های استان و شهر ارومیه مرکز امور مساجد کار رصدگری و در حقیقت نظارت بر برنامه های نهادهای فرهنگی مثل سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های بسیج مساجد را برعهده دارد.

حجت الاسلام خانبابایی بیان کرد:مرکز امور رسیدگی به مساجد شهر ارومیه را به 12 منطقه تقسیم و از هر منطقه یه مسجد به عنوان مسجد محور مطرح شده، مسجدی که در تراز انقلاب اسلامی بوده که مسجد شاخص معرفی شده است.

وی با اشاره به مسجدهای محور منطقه 1 تا 12 اسامی مساجد شاخص را نام برده و ادامه داد: مسجد خاتم، مسجد علی ابن ابی طالب، مسجد قاسمیه، مسجد قبا، مسجد رضا آباد، مسجد الرسول،مسجد موسی بن الرضا، مسجد لطفلی خان، مسجد قائم، مسجد حاج قاضی و مسجد امام جواد جز مسجد های شاخص شهر ارومیه در هر منطقه انتخاب شده است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی اهداف و برنامه های امور رسیدگی به مساجد در راستای تراز بندی مساجد هر منطقه تاکید کرد: ایجاد هماهنگی بین هیئت امناء، کانون های فرهنگی مساجد و پایگاه های بسیج مساجد بوده که با برنامه های سیاسی،اجتماعی و فرهنگی خود اهداف دین را، که تبلیغ دین و نشر معارف اسلامی بوده است را به نحو احسن در جامعه گسترش دهند.

نظر شما