شناسهٔ خبر: 23034169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قدیری‌ابیانه در دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه:

دانشجوی انقلابی با دو شاخصه اصلی «آرمان‌گرایی» و «عدالت‌خواهی» شناخته می‌شود

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: رسالت دانشجو عدالت‌خواهی و آرمان‌گرایی است که می‌طلبد دانشجو در فضای دانشگاه خط فکری خود را دنبال کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم روز دانشجو در دانشگاه پیام نور کرمانشاه با حضور محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک و مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد.

قدیری ابیانه ضمن تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو، بیان داشت: برای توسعه و پیشرفت کشور دانشجویان باید کارآفرین باشند. مشکل امروز کشور ما این است که توقع داریم دولت با درآمد نفتی برای کشور اشتغال و توسعه ایجاد کند، ولی حقیقت این است که درآمد نفتی کشور هیچ گاه برای ایجاد بیش از چهار و نیم میلیون شغل که در کشور کم داریم، کافی نیست.

ابیانه تاکید کرد: جوان تحصیلکرده و متخصص دانشگاهی نباید منتظر استخدام در دولت شود، بلکه باید با نوآوری و تلاش و کوشش خودش ضمن ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، افراد بیکار غیر تحصیل کرده را نیزبه کار درآورد و این باید مبنای توسعه پایدار در کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجوی انقلابی با دو شاخصه اصلی «آرمان‌گرایی» و «عدالت‌خواهی» شناخته می‌شود؛ دانشجویان باید پیشرو و پیشگام جنبش‌های حق طلبانه باشند و جامعه را به سمت آرمان‌های انقلابی جهت‌دهی کنند.

ابیانه اظهار کرد: در خیلی از حرکت‌های دوره انقلاب و قبل از انقلاب، معمولا نقش دانشگاه و دانشجو نقش پیشرو و پیش‌برنده بوده، امروز هم نیاز داریم این نقش را دانشجویان شناخته و به خوبی ایفا کنند.

وی بیان داشت: رسالت دانشجو عدالت خواهی و آرمان گرایی است که می‌طلبد دانشجو در فضای دانشگاه خط فکری خود را دنبال کند و در هرحال مکانی که احزاب وجود داشته باشد آسیب های خود را خواهد داشت که باید از این آسیب‌ها پرهیز شود.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: در کشور ما معانی لفظی کار به عنوان بیگاری کشیدن یاد می‌شود انگیزه کاری در جامعه ما افت کرده است و کشورهایی مانند ژاپن و انگلیس از کار به عنوان سرمایه یاد کرده اند.

وی در پایان درس خواندن را جز اولویت های اول دانشجویان دانست و از دانشجویان خواست کار و اشتغال را جدی بگیرند.