شناسهٔ خبر: 23033997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری نمایشگاه کتاب گام مثبتی در توسعه فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل ورزش و جوانان سمنان گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب می تواند رشد علمی و فرهنگی را بدنبال داشته و این امر می تواند گام مثبتی در توسعه فرهنگی استان باشد.

صاحب‌خبر -

فرزاد فتاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب استانی گفت: کتاب نسبت به سایر ابزار اطلاع رسانی بهتر، با کیفیت‌تر و برای مدت نامحدود در دسترس قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: موضوع برگزاری نمایشگاه های کتاب به عنوان بستری برای ایجاد انگیزه و همچنین شوق مطالعه با توجه به مخاطب آن بسیار حائز اهمیت است.

 

فتاحی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود ادامه داد: با فراهم آمدن این شرایط و دسترسی آسان مردم به کتاب برگزاری این نمایشگاه در بحث سرانه مطالعه در استان تاثیر مثبت و مضاعفی خواهد داشت.

 

به گفته مدیر کل ورزش و جوانان سمنان هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد زیرا به عنوان یکی از وسایل ارتقاء آگاهی بین مردم است که نقش مهمی در زندگی اجتماعی ایفا می‌کند.

 

وی با تاکید بر جایگاه کتاب و مطالعه در منابع دینی و جامعه سالم، افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در خصوص مکان برپایی نمایشگاه کتاب همکاری های لازم را داشته است.

 

فتاحی برپایی نمایشگاه کتاب را یکی از بهترین راه ها به منظور ارتقاء فرهنگ جامعه عنوان کردوگفت:اگر می خواهیم جامعه ای سالم مبتنی بر فکر و اندیشه سالم داشته باشیم باید فرزندانمان را از کودکی با کتاب مانوس کنیم،  لذا باید گفت کتاب و کتابخوانی مهمترین نقش را در افزایش رشد فرهنگی جامعه خواهد داشت.

 

نظر شما