شناسهٔ خبر: 23032791 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امام جمعه شیروان عنوان کرد:

پیروزی در میدان تهاجم فرهنگی با وحدت حوزه و دانشگاه

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین کوثری در خطبه‌های نماز جمعه شیروان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در فکر و عمل و نتیجه است و با این وحدت می‌توان در میدان تهاجم فرهنگی پیروز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین کوثری، امام جمعه شهرستان شیروان، 24 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح و 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در فکر و عمل و نتیجه است و با این وحدت می‌توان در میدان تهاجم فرهنگی پیروز شد و امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا بین این دو نهاد وحدت ایجاد شده و منادیان وحدت حوزه و دانشگاه همچون شهید مفتح با درایت حضرت امام(ره) شکل گرفته است.
وی در ادامه اظهار کرد: رژیم طاغوت برای جدایی این دو بال پروازی جامعه و تأثیرگذار، همواره دانشگاه را تهی از دیانت و معنویت و حوزه را دور از سیاست و فهم سیاسی جلوه می‌داد و دانشگاه را مارکسیسم و کمونیسم و حوزه را مرتجع معرفی و با این روش از وحدت و همفکری این دو نهاد جلوگیری می‌کرد و از چشم مردم می‌انداخت.
خطیب جمعه شهرستان شیروان با اشاره به دست و پا زدن غرب برای نجات خود از باتلاق رسوایی شکست‌ها، گفت: ترامپ باید بداند با این حرکات فروپاشی رژیم صهیونیستی را به هلاکت نزدیک‌تر کرد و نتیجه معکوس گرفت زیرا موضوع فلسطین در رأس مسائل منطقه و جهان اسلام قرار گرفت و وحدت و هم‌گرایی در جهان حول محور مسئله فلسطین ایجاد شد و جهان، جهالت ترامپ را محکوم کرد.
وی گفت: یکی از مسائلی که در فقه اسلامی مطرح شده بحث ضمانت است که اگر کسی ضامن شد برای پرداخت بدهی شخصی، در صورت نپرداختن بدهی، خود ضامن باید بپردازد و شرع و عقل حکم به این مطلب دارد.
حسینعلی ظفری

نظر شما