شناسهٔ خبر: 23031373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

حمیدی: پیامبر(ص) جلوه رحمت پروردگار در روز قیامت است

ابنا

خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) با بیان اینکه رسول خدا(ص) در دنیا و آخرت مظهر رحمت الهی است، گفت: پیامبر(ص) جلوه رحمت پروردگار در روز قیامت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) با بیان اینکه رسول خدا(ص) در دنیا و آخرت مظهر رحمت الهی است، گفت: پیامبر(ص) جلوه رحمت پروردگار در روز قیامت است.

«حجت الاسلام مرتضی حمیدی» در سلسله سخنرانی های قبل از نماز ظهر و عصر رواق امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به بیان موضوع شفاعت پیامبر(ص) در روز قیامت پرداخت و اظهار کرد: پیامبراكرم(ص) بزرگ ترین شفاعت‌كننده در آخرت است و آن‌ها كه شایسته شفاعت باشند، مشمول این شفاعت بزرگ قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه روز قیامت تجسم اعمال انسان‌هاست و عمل افراد همچون نماز، روز، صدقه و... به نمایش داده می-شود، افزود: پیامبر(ص) دردنیا و آخرت جلوه رحمت و رافت پروردگار است و در سیره و رفتار آن حضرت رحمت و رافت، دلسوزی، مهربانی، عفو وگذشت و رفق و مدارا و برخورد كریمانه با دوست و دشمن كاملا مشهود بود.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: حضرت محمد(ص) تنها پیامبری است که در روز قیامت به داد امتش می رسد و این مسئله نماد جلوه رحمت رسول خدا نسبت به مردم در روز قیامت است.

«حجت الاسلام حمیدی» با بیان حدیثی از رسول اكرم(ص) که فرمود: «روز قیامت من در جایگاه شفاعت مى ایستم و آن قدر گناهكاران را شفاعت مى كنم كه خداوند مى فرماید: «آیا راضى شدى یا محمّد»؟! من مى گویم: «راضى شدم، راضى شدم»، ابراز کرد: پیامبر(ص) به اذن خدا از صفات رحمانیت برخوردار بود که رحمانیت او در دنیا شامل حال همه بشریت شده است.

وی با اشاره به اینکه رحمت خدا 100 بخش دارد که یک بخش آن در دنیا شامل حال انسان ها شده است، اما 99بخش دیگر آن در جلوه رحمانیت اهل بیت(ع) خلاصه شده است، اظهار کرد: در این دنیا دوست و دشمن از سفره رحمانیت اهل بیت(ع) بهره برده اند، اما جلوه رحیمیت این خاندان بزرگ الهی فقط شامل حال افراد خاص است.

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه همه مصادیق سیره نبوی جلوه رحمت اللعالمین است، گفت: تجلی رحمت، رحمانیت و رحیمیت خداوند متعال در دست مبارک پیامبر(ص) است، لذا این وجود مقدس در روز قیامت هم بزرگ‌ترین شفاعت كننده است.

.......................
پایان پیام/ ۳۱۳

نظر شما