شناسهٔ خبر: 23029505 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه زاهدان:

نتیجه وحدت جهان اسلام بعد از سخنان ترامپ نابودی صهیونیسم خواهد بود

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نتیجه وحدت جدید جهان اسلام بعد از سخنان اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت صهیونیسم، فروپاشی این رژیم منحوس خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ناخواسته موجب شکل گیری وحدت جدیدی در جهان اسلام حول محور فلسطین علیه آمریکا و این رژیم غاصب شده است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیامدهای این تصمیم ترامپ افزود: این تصمیم ترامپ که برخواسته از ضعف و ناتوانی آمریکا در مدیریت منطقه بود نشانه دشمنی مستمر این کشور با جهان اسلام و کشورهای عرب است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: آمریکا تلاش داشت با شکل گیری تهدیدی به نام داعش در کنار افزایش فروش سلاح هایش، زیرساخت های کشورهای منطقه را از بین ببرد و میان امت اسلامی تفرقه ایجاد کند که با شکست داعش با همکاری نیروهای مقاومت و در راس آنان رزمندگان سلحشور ایران اسلامی، در رسیدن به اهدافش ناکام ماند.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: سیاست آمریکا با همکاری برخی کشورهای مرتجع منطقه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و نابودی محور مقاومت بود که با وحدت همه جانبه جهان اسلام در رسیدن به اهدافش شکست خورد.
آیت الله سلیمانی تاکید کرد: پاسخ ندادن به ندای مردم مظلوم فلسطین و حمایت نکردن از آنان به طور قطع نشانه مسلمانی نیست و ننگ بر برخی کشورهای منطقه باد که بجای دعا برای پیروزی انتفاضه، پرچم آمریکا را به اهتزاز در می آوردند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: رزمندگان سلحشور ایران اسلامی با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در هر نقطه ای که ندای مظلومیت بلند است برای مقابله با ظالم چه آمریکا، چه رژیم غاصب صهیونیستی و چه روباه پیر انگلیس به صحنه می آیند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: همین روباه پیر انگلیس در مساله برجام دست در دست آمریکا گذاشت تا جلوی منافع جمهوری اسلامی ایران در این موضوع گرفته شود.
امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اصول لازم برای داشتن دانشگاه ایده آل گفت: دانشگاهی ایده آل و کانون انسان سازی است که چهار اصل کرامت انسانی، شناسایی استعدادها، تلاش برای ساخت دنیا و فراهم کردن زمینه عمران منطقه خودش را داشته باشد.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: دانشگاه باید ضرورت های هر منطقه و استان را در بخش های مختلف شناسایی کند و کارهای شایسته برای مردم انجام دهد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: وظیفه دانشگاه این است که بهشت آفرین باشد و دانشجویان همانند طلبه ها بتوانند به نقد استاد خود بپردازند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وجود طلبه پزشک و پزشک طلبه نشانه وحدت حوزه و دانشگاه در ایران اسلامی است.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: موفقیت های علمی دانشمندان، محققان و پژوهشگران ایرانی در عرصه های مختلف از جمله پزشکی، انرژی هسته ای و فضایی قابل تقدیر است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

انتهای پیام /*

نظر شما