شناسهٔ خبر: 23027623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

محدودیت‌های موجود در مدارس اجازه تمرین صداقت و راستی را به دانش‌آموزان نمی‌دهد

وزیر آموزش و پروش گفت: پس از اتمام تحصیل در مدارس، دانش‌آموز دچار مشکلات زیاد تربیتی می‌شود که باید در این مورد از مدرسه سوال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، بطحائی  وزیر آموزش و پروش در آیین تکریم علی رضا حاجیان‌ژاده و معارفه فاضل نظری به عنوان مدیر عامل کانون پروش و کودکان و نوجوانان ضمن تسلیت بر خانواده داغدار حادثه اتوبوس در غرب کشور اظهار کرد: مدرسه اولین محیط یادگیری در جامعه است و آنقدر فراگیر و پر مسئولیت است که تمام توجه‌ها به مدرسه می‌باشد، در این محیط یادگیری با محدودیت‌هایی مواجه هستیم که امکان پاسخگویی به نگاه مختلف را ندارد.

بطحائی گفت: ما از مدارس انتظار داریم کار مشارکتی، صداقت و درستی در مدارس را تمرین کنند ولی مدارس به دلیل محدودیت‌هایی که دارد نمی‌تواند.

وی با بیان اینکه امروز در محیط‌های محدودی به‌سر می‌بریم،  اذعان داشت: پس از اتمام تحصیل در مدارس، دانش‌آموز دچار مشکلات زیاد تربیتی می‌شود که باید در این مورد از  مدرسه سوال کرد.

بطحائی تصریح کرد: در مدارس کشورهای دیگر تنها مدرسه محیط یادگیری نیست و لذا کودکان صرفا از مدرسه الگو نمی‌گیرند؛ کانون پرورش فکری به عنوان پایگاه دوم در یادگیری کودکان سهم بسزایی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کانون پروش فکری بسیاری از محدودیت‌ها را ندارد و در تمام سال توانایی آموزش با موضوعات مختلفی را دارد گفت: کانون فرهنگی با هم افزایی با مدرسه خواهد توانست به مسئولیت‌های اجتماعی دست خواهند یافت.

وی اذعان داشت: تولیدات چند رسانه‌ای در کشور وجود دارد که در حوزه کودک و نوجوان فضای مضاعفی را ایجاد کرده این در حالی است که باید جلوی بسیاری از تولیدات رسانه‌ای خارج از کشور را بگیریم؛

او ادامه داد:  از تولیدات داخلی و انقلابی در جهت رشد و تقویت جوانان و نوجوانان حمایت خواهیم کرد چرا که از کودکی شخصیت بچه‌ها شکل می‌گیرد؛ کودکان تاثیرات زیادی از کانون خواهد گرفت که در آینده جبهه‌های انقلاب نیازمند این کودکان باشید کانون به عنوان نخ تسبیح جهت انسجام فکری کودکان دارد.

انتهای پیام/ م