شناسهٔ خبر: 23024666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام فرازی نیا:

زمینه سازی برای تشکیل آرمانشهر مهدوی از ویژگی های منتظران است

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه برای تشکیل آرمانشهر مهدوی باید زمینه سازی کرد، گفت: امید، عمل و اعتقاد سه رکن اصلی در انتظار را تشکیل می دهد و به برکت نشست ها، مواعظ، اطلاعات دینی و معرفتی در انسان اثرگذار می شود و او را به کمال می رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرزای نیا امروز در حسینیه امام خامنه ای با اشاره به ویژگی های منتظران،گفت: امید، عمل و اعتقاد سه رکن اصلی در انتظار را تشکیل می دهد و به برکت نشست ها، مواعظ، اطلاعات دینی و معرفتی در انسان اثرگذار می شود و او را به کمال می رساند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)که می فرماید: مهدی (ع) از عترت من است، ادامه داد: 255 آیه مرتبط با مهدویت در قرآن کریم با سال تولد حضرت حجت(ع) برابری می کند، این یکی از شگفتی های قرآن کریم است.

حجت الاسلام فرازی نیا بیان داشت: حضرت مهدی(ع) شبیه ترین در اخلاق و رفتار به پیامبر هستند، پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ برای فرزندم مهدی، غیبتی است که مردم حیران خواهند شد، بسیاری از گروه ها گمراه می شوند و علیه او موضع می گیرند.

این استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه منشأ انحراف انجمن حجتیه به خاطر عدم فهم صحیح از روایات است، خاطر نشان کرد: در روایتی می خوانیم، مهدی (عج) زمانی ظهور می کند که دنیا پر از ظلم و ستم شده باشد.

وی عنوان کرد: در زمان حضور حضرت مهدی(ع) هم عده ای در امور اجتماعی و دیگر موارد تخلف می کنند، اما جو غالب جامعه مومن و درستکار است.

حجت الاسلام فرازی نیا بیان کرد: میراث ماندگار ما شیعیان از محضر امام علی(ع) در روایات در مورد حضرت مهدی(ع) 51 حدیث است که از سوی افراد ثقه و قابل اطمینان روایت و گزارش شده است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان افزود: امام علی (ع) بعد از جنگ صفین به امام حسین فرمودند:«نهمین فرزند از ذریه تو، ظاهر کننده حقیقی دین خواهد بود و ترویج دهنده عدل، انصاف و حقیقت است، این فرزند نهم پناهگاه مردم است.

وی ابراز داشت: امام صادق (ع) می فرماید: پدرم به جابربن‌عبدالله انصارى فرمود: من با تو کارى دارم، چه وقت برای تو آسان‌‌تر است که تو را تنها ببینم و از تو سؤال کنم؟ جابر گفت: هر وقت شما بخواهید. پس روزى با او در خلوت نشستند و به او فرمودند: درباره لوحى که آن را در دست مادرم فاطمه (س) دختر رسول خدا (ص) دیده‌‌اى و آن‌چه مادرم به تو فرمود که در آن لوح نوشته بود، به من خبر ده. جابر گفت: خدا را گواه می‌گیرم که من در زمان حیات رسول خدا (ص) خدمت مادرت فاطمه (س) رفتم و او را به ولادت حسین (ع) تبریک گفتم، در دستش لوح سبزى دیدم که گمان کردم از زمرد است و مکتوبى سفید در آن دیدم که چون رنگ خورشید بود؛ به ایشان عرض کردم: دختر پیامبر! پدر و مادرم قربانت، این لوح چیست؟ فرمودند: لوحى است که خدا آن را به رسولش (ص) اهدا فرموده، اسم پدرم و اسم شوهرم و اسم دو پسرم و اسم اوصیای از فرزندانم در آن نوشته است و پدرم آن را به‌ عنوان مژدگانى به من عطا فرموده. امام صادق(ع) فرمودند دقیقا آنچه جابر می گفت، درست بود.

حجت الاسلام فرازی نیا در پایان گفت: ما مامور هستیم برای ظهور حضرت مهدی(ع) زمینه سازی کنیم و جامعه را برای تشکیل جامعه و آرمانشهر مهدوی آماده کنیم./9705/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما