شناسهٔ خبر: 23022816 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرهنگ جهادی و روحیه خدمت در همایش شعر جهادگران

دبیر نخستین همایش بین المللی شعر جهادگران گفت: همایش با هدف تقویت و اشاعه فرهنگ و روحیه آن در سطح جامعه به ویژه در بین اقشار هنرمند برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

غلامرضا آزادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ­۹ موضوع اصلی ازجمله موضوع اردو‌های جهاد، روحیه جهادی، سبک زندگی جهادی، الگو‌های جهاد، خدمات رسانی در دین اسلام، مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، آتش به اختیار و فرهنگ در نخستین همایش شعر جهادگران مطرح است.

وی افزود: ما معتقدیم که حرکت‌های جهادی و خدمت رسانی نباید به روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها محدود شود و امیدوار هستیم که بتوانیم با کمک این همایش و شاعران بزرگ مطالبه گر، ارزش این فرهنگ، روحیه و الگو‌های این فرهنگ را با رساترین، صادقانه‌ترین و زیباترین شکل ممکن بیان کنیم و این پیام را برسانیم.

آزادی درباره سبک اشعار ارسالی گفت: در تمام سبک‌های شعری و به ۴ زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو که تبلیغ شده است، آثار شاعران دریافت می‌شود و برای داوری این آثار نیز از ظرفیت حوزه هنری انقلاب اسلامی و جامعة المصطفی العالمیه استفاده خواهیم کرد.
­

دبیر نخستین همایش بین المللی شعر جهادگران افزود: در این همایش همچنین از آثار برگزیده در بخش موسیقی و رسانه‌های دیداری استفاده خواهیم کرد و آثار شاعران به زبان‌های دیگر ترجمه و چاپ خواهد شد.

این همایش همزمان با نخستین پاسداشت ۳۰ شهید جهادگر مدافع حرم برگزار خواهد شد.

نظر شما