شناسهٔ خبر: 2302014 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل ایران ایر؛

دو قرارداد با شرکت بویینگ منعقد کردیم

از سال گذشته پس از تفاهم‌نامه ژنو در مرحله اول که 4ماه هم تمدید شد دو قرارداد با شرکت بویینگ منعقد کردیم.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل ایران ایر در حاشیه پرواز گردشگری SP 747 با بیان اینکه با شرکت هواپیما سازی ایرباس با هم برای تامین قطعات هواپیما وارد مذاکره شده ایم، گفت: از سال گذشته پس از تفاهم‌نامه ژنو در مرحله اول که 4ماه هم تمدید شد دو قرارداد با شرکت بویینگ منعقد کردیم.

به گزارش ایلنا، فرهاد پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به قراردادهایی که در طول یک سال گذشته با شرکت های سازنده هواپیما منعقد کرده اند، اظهار کرد: در طول این یک سال در مرحله اول دو قرارداد با بویینگ در رابطه با اخذ نقشه‌های پروازی و دفترچه‌های ایمنی و مقررات منعقد کردیم البته به دنبال آن مذاکرات و انعقاد قرارداد با کمپانی های دیگر برای تامین قطعات راحت‌تر انجام شد.

وی با بیان اینکه البته برخی از کشورها هم علاقه‌ای به ارتباط و ورود مذاکرات با شرکت های هواپیمایی ایرانی نداشتند، گفت: پس از قرارداد با بوئینگ مذاکراتی هم با شرکت ایرباس برای تامین قطعات داشتیم.

پرورش با اشاره به پرواز گردشگری هواپیمای SP747،گفت: بر اساس قراردادی که با یک شرکت آلمانی داشتیم این پرواز گردشگری را برقرار کردیم که در آن تعدادی از مسافران خارجی با 8 یا 9 ملیت حضور داشتند.

وی ادامه داد: برقراری پرواز گردشگری 747 با گردشگران خارجی دو حسن بزرگ داشت، یک اینکه عده‌ای علاقه‌مند بپرواز با هواپیماهای خاص توانستند در این پرواز بویینگ 747 که از هواپیماهای قدیمی محسوب می‌شوند حضور داشته باشند و دوم اینکه تعدادی گردشگر خارجی برای انجام پرواز با این هواپیما وارد ایران شدند.

پرورش در پاسخ به این سوال که عده‌ای از مسافران تصورمی کردند این پرواز آخرین پرواز 747 بویینگ است، گفت: این تصور اشتباهی بود و قرار نیست بویینگ 747 بازنشسته شود و تا زمانی که امکان عملیاتی کردن آن وجود داشته باشد 747 پرواز خواهد کرد.در حال حاضر این هواپیما در مسیر پکن، کوالالامپور و بمبئی پرواز دارد.

مدیرعامل ایران ایر در پایان اظهار داشت: هواپیمای 747 SP از آخرین هواپیماهای این مدل است که یکی از هواپیماهای مدرن قدیمی محسوب می شود و افراد زیادی علاقه‌مند به پرواز با این هواپیماهستند.

نظر شما