شناسهٔ خبر: 23019994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهپیمایی گسترده فلسطینیان علیه اقدام ترامپ پس از اقامه نماز جمعه آغاز شد

تهران- ایرنا- صدها هزار فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه در مساجد نوار غزه برای شرکت در راهپیمایی بزرگ و گسترده در اعتراض تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری فلسطین الیوم، شرکت کنندگان که به درخواست کمیته پیگیری نیروهای ملی واسلامی برای یاری رساندن به قدس به خیابان ها آمدند، با حمل پرچم های فلسطین در امتداد خیابان های شهر غزه شعارهایی در حمایت از قدس پایتخت فلسطین سر دادند.
محمد ابو جلاله یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در تجمع فلسطینیان در میدان شهید انور عزیز در شمال نوار غزه گفت: امروز ما در این راهپیمایی بزرگ خشم شرکت کرده ایم تا به جهانیان بگوییم که ما با خون و جان خود از قدس حمایت می کنیم و در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی کوتاه نخواهیم آمد.
وی تاکید کرد: حتی از یک وجب خاک فلسطین عقب نشینی نخواهیم کرد، همان طور که دکتر فتحی شقاقی موسس جنبش جهاد اسلامی گفت، حتی از یک حرف از حروف شش گانه فلسطین دست بر نخواهیم داشت.
ابراهیم سلطان از فرماندهان جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین نیز در سخنانی در راهپیمایی خشم گفت: فلسطین متعلق به همه فلسطینیان با دولت مستقل آن به پایتختی قدس شریف است.
وی افزود: ما در این راهپیمایی میلیونی شرکت کرده ایم تا به ترامپ بگوییم، بیانیه اخیر شما تجاوزی آشکار به مردم فلسطین و امت عربی و اسلامی و چالشی واضح نسبت به همه قوانین وسازمان های بین المللی از جمله به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین توسط سازمان ملل است.
وی تاکید کرد: ملت ما آمادگی مقابله با چالش آمریکا را دارد، اما ترامپ باید آماده پرداختن بهای این چالش باشد.
ابراهیم سلطان از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست با لغو پیمان اسلو و عهدات آن، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناسد، زیرا آشتی واقعی نیازمند به بازگشت وحدت و تشکیل سازمان های دولتی و لغو مجازات ها علیه غزه است.
وی از کشورهای عرب خواست به مسئولیت خود نسبت به دفاع از قدس ومقابله با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی عمل کنند.
هانی الاشقر فرمانده جنبش مقاومت مردمی در مراسم راهپیمایی امروز غزه گفت: پیام این راهپیمایی به جهان این است که قدس را ترک نخواهیم کرد و به اندازه بند انگشتی از این شهر مقدس که آغوش گرم اعراب و مسلمین است، عقب نشینی نخواهیم کرد و در برابر توطئه های آمریکا و اسرائیل مانند سد محکمی تا آزادی کامل فلسطین ایستادگی خواهیم کرد.
بر اساس این گزارش، فلسطنیان خشمگین شرکت کننده در این راهپیمایی در کرانه باختری، عروسک ترامپ را که به شکلی خاص تهیه شده بود، به آتش کشیدند.
رسانه های فلسطینی از درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان شرکت کننده در راهپیمایی امروز در منطقه دیوار امنیتی قلندیا در رام الله وورودی شمالی بیت لحم خبر دادند.
منابع پزشکی فلسطین از ده ها مصدوم که بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی در درگیری با نیروهای امنیتی و نظامیان رژیم صهیوینستی در منطقه قلندیا در کرانه باختری و بیت لحم خبر دادند.
بر اساس این گزارش، درگیری ها میان نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان شرکت کننده در راهپیمایی علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در حال حاضر در بیش از 20 منطقه در کرانه باختری ادامه دارد.
خاورم** 1453**1144
مترجم: آمنه دهقانانتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*

نظر شما