شناسهٔ خبر: 23019818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت قزوین:

نمایندگان مجلس در بررسی بودجه منفعت مردم و مملکت را مدنظر قرار دهند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت قزوین گفت: نمایندگان مجلس بر حسب قسمی که یاد کرده اند باید دقت کنند در تنظیم لایحه بودجه، منفعت مملکت و مردم را مدنظر قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام علی قابل ظهر امروز (24 آذر) در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: حضرت علی (ع) بیان زیبایی در نهج البلاغه دارند و می فرمایند تقوا کلیدی است که همه درهای بسته را باز می کند، ذخیره ای است برای روز قیامت و باعث آزادی از هر بند و تسلطی می شود و تقوا باعث نجات ما از همه چاله هایی می شود که ممکن است بر سر راه باشد و ما را به هلاک اندازد.

 

وی ادامه داد: مسئله ای که این روزها در سطح دنیا مطرح است، مسئله قدس شریف است، رئیس جمهور آمریکا با این کار بدهی خود را به دنیای صهیونیست از جیب مسلمانان پرداخت؛ سال های سال از زمان غصب سرزمین فلسطین، روسای جمهور آمریکا جرأت نکرده اند بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب معرفی کنند و می دانستند پیامدهایی دارد و با الفاظ بازی می کردند.

 

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: ولی رئیس جمهور فعلی آمریکا وعده انتخاباتی اش به صهیونیست ها همین موضوع بود و در هفته گذشته این را اعلام کرد و گفت قدس پایتخت اسرائیل باشد و ما سفارت خود را به بیت المقدس می بریم.

 

وی عنوان کرد: خود این حرکت باعث شد جهان اسلام تکانی بخورد و یک بیداری برای جهان اسلام رخ داد، فلسطینیان این فرمان را مطابق با اعلامیه ای که سرزمین فلسطین را غصب کردند برابر می دانند اما مسلمین این را تنها غصب یک سرزمین نمی دانند بلکه رها کردن مشتی انسان های لجوج و معاند و مسلط کردن اینها بر مکان های مقدس و آرمان های مقدس سه دین یهود، نصارا و مسلمانان می دانند که بیت المقدس برای پیروان هر سه این ادیان الهی، مقدس است.

 

حجت الاسلام قابل گفت: بیت المقدس را حضرت ابراهیم (ع) بنا کردو فرزندان حضرت ابراهیم (ع) و انبیا بنی اسرائیل متولی آن بودند و تجدید بنای آن توسط حضرت سلیمان بن داوود انجام شد و از طرفی اینجا محلی است که حضرت مریم به عبادت خدا پرداخته و حضرت عیسی (ع) را به مردم معرفی کرد و از این نقطه پیامبر گرامی اسلام به معراج رفته است و هزاران آثار دیگر از انبیا و اولیای الهی در این مسجد است.

 

وی تصریح کرد: مسلط کردن یک مشت صهیونیستی که بیایند در این فضا رقص، عرق خوری و حرکات زشت داشته باشند به تمسخر گرفتن همه ارزش های دینی است بنابراین امروز همه احساسات مسلمین جریحه دار شده است.

 

امام جمعه موقت قزوین توضیح داد: خود فلسسطینیان معتقد هستند که این بنزینی بود که روی آتش ریخته شد و پیشنهاد می کنند برای آزادی قدس باید سه حرکت انجام شود که مقدمات آن دارد فراهم می شود نکته اول وحدت خود فلسطینی ها است که در اطلاعیه ها بیان کردند رفتن به بیت المقدس یعنی جریان مذاکرات صلح تمام شده است، نکته دوم وحدت جهان اسلام است که مشاهده می کنیم در میان ملت ها در سراسر دنیا خروشی برخواسته و سران کشورهای اسلامی هم در ترکیه جمع شده اند و اگرچه قطعنامه پایانی چندان گره ای باز نمی کند ولی امیدی است با حرکت مسلمانان ملزم شده و ان شاالله قدس شریف زودتر آزاد شد.

 

وی تأکید کرد: سومین نکته ای که فلسطینی ها روی آن تکیه دارند ادامه انتفاضه است که شروع شده است و روز گذشته مانور بزرگی به مناسبت سی امین سالگرد حماس در غزه برگزار شد که در دل صهیونیست ها رعبی افکند و امیدواریم همه انسان هایی که در خود تعهدی را احساس می کنند نسبت به این مسئله حساسیت نشان دهند.

 

حجت الاسلام قابل در ادامه به کشتار مردم مظلوم یمن اشاره و اظهار کرد: موضوع یمن موضوعی است که سازمان ملل مرتب هشدار می دهد که فاجعه انسانی در حال رخ دادن است، دارو و غذا نمی رسد و بیماری های مختلف از جمله وبا در این کشور شیوع یافته است و در چنین شرایطی برخی می گویند یمن که حرم ندارد و باید به اینها گفت حرم ندارد ولی حریم مسلمانی دارد و قرآن می فرماید مردان و زنان مستضعفانی که گرفتار هستند و از شما کمک می خواهند چرا کمک شان نمی کنید.

 

وی افزود: سازمان ملل اعتراف کرد بیش از 6 هزار نفر از مردم مظلوم میانمار در این هجوم ناجوانمردانه قتل عام شدند، اینها انسان هستند و جرم شان مسلمانی است و ما به هر طریقی که می توانیم باید به اینها کمک کنیم که به حمدالله دلسوزان و مسئولان دست اندرکار تلاش خود را دارند.

 

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اقدام اخیر آمریکا گفت:کنگره آمریکا بیان کرده است هواپیما به ایران فروخته نشود که ممکن است تروریست ها را با هواپیما جابه جا کند و در واقع آمریکا با بهانه های مختلف علیه ملت ما قطعنامه صادر می کنند.

 

وی تأکید کرد: اگر دقت کنیم مشاهده می کنیم آمریکا چند قلم را تحریم نکرده از جمله وسایل آرایشی که خانم ها استفاده کنند و همچنین سیگار، چرا به این موضوع توجه نکرده و دست روی زانوی خود نمی گذاریم و آنها در این بین می گویند آن موشکی که یمنی ها به عربستان زده اند متعلق به ایران بوده و با این کار می خواهند هم شکست خود را در برابر داعش بپوشانند و هم مردم فراموش کنند در یمن روزها صدها نفر از گرسنگی جان خود را از دست می دهند.

 

حجت الاسلام قابل یادآور شد: امیدواریم خداوند متعال توانی به یمنی ها و فلسطینی ها دهد که بتوانند مغرهای پوسیده اینها را متلاشی کنند تا از خواب غفلت بیدار شوند.

 

وی با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند من هشدار می دهم ملت و روحانیت و دانشگاه و روحانیت از هم جدا نشوند که جدا شدن اینها از هم هلاکت ملت، اسلام و کشور را در پی خواهد داشت و ان شاالله هم حوزه علمیه و هم دانشگاهیان هوشیار باشند و بدانند وحدت فقط با لفظ تنها محقق نمی شود و باید همت ها را کنار هم قرار داد.

 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه به تقدیم لایحه بودجه به مجلس اشاره کرد و گفت: با توجه به این لایحه، افزایش قیمت، گرانی و تورم پیش بینی می شود، بنابراین نمایندگان مجلس بر حسب قسمی که یاد کرده اند باید دقت کنند در تنظیم لایحه بودجه، منفعت مملکت و مردم را مدنظر قرار دهند و حساب کنند این مردم هستند که همه جا در صحنه بوده و پای انقلاب صبوری کرده و شهید می دهند و به گونه ای نشود قفل و بست ها دست و پای مردم را ببندد.

 

وی یادآور شد: ان شاالله لایحه به گونه ای بسته شود که گره از مشکلات باز کند و اقتصاد مقاومتی را برای مردم رونق دهد.

 

نظر شما