شناسهٔ خبر: 23017614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشدید آلودگی هوا در اصفهان با اجرایی نشدن مصوبات

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار از اجرایی نشدن مصوبات طرح جامع کاهش آلودگی هوا در اصفهان انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ مرکز اصفهان ،حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: طرح جامع کاهش آلودگی باید مورد توجه قرار گیرد ولي متاسفانه این قوانین اجرا نشده و مسئولان باید پاسخگو باشند.
 وی به ضرورت ورود همه دستگاههای عمومی و دولتی برای حل مشکل آلودگی هوا تاکید کرد و افزود: آلودگی هوا حد و مرز نمی‌شناسد و آلایندگی‌ها زندگی مردم را با مشکل روبه رو کرده است.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار گفت: معادن گچ، شن و برخی از کارخانه‌های آلاینده نزدیک شهرها‌ براساس قانون، باید مهروموم شوند اما هیچ مسئولی این کار را انجام نداد.
وی افزود : متاسفانه اراده ای‌ برای اجرایی کردن قوانین مرتبط با کاهش آلودگی نیست با طرح این پرسش که بخش عمومی از جمله شهرداری چه اقدامی برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و به روز کردن اتوبوس‌ها انجام داده است . 

وي گفت : قانونی درمجلس شورای اسلامی تصویب شده که اتوبوس‌های شهری با عمر بالای 10سال نتوانند فعالیت کنند ولی این امرهمچنان رعایت نمی شود.
حاجی گفت: شهردار و سایر مسئولان اصفهانی باید وضعیت حمل و نقل عمومی را از نزدیک مشاهده کنند تا در جریان امور قرار گیرند.
وی هجوم ریزگردها را هم خطری دیگر برای شهراصفهان دانست و افزود: مسئولان منابع طبیعی و محیط زیست گزارش دهند که چه اقدامی برای مقابله با این پدیده انجام داده اند.

نظر شما