شناسهٔ خبر: 23016780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۲۷ آذرماه پیکر‌های ۵۵ شهید از مرز شلمچه وارد کشور می‌شود

خبرگزاری صداوسیما

فرمانده کمیته جستجوی اسرا و مفقودین از ورود پیکر‌های مطهر ۵۵ شهید از مرز شلمچه در ۲۷ آذرماه به کشور خبرداد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سردار سید محمد باقر زاده که برای نشست با سرلشکر ۲۷ آذرماه پیکر‌های ۵۵ شهید از مرز شلمچه وارد کشور می‌شودحاذم قاسم الفریجی معاون وزیر دفاع جمهوری عراق در پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی سفر کرده است: این نشست فنی ۲ جانبه به منظور راه‌های تقویت و تداوم جستجوی پیکر‌های مطهر شهدا انجام شد.
وی اظهار داشت: عملیات جستجو با قوت بیشتری در محور‌های غرب و جنوب عراق (واسط) و مناطق مختلف از جمله جزایر اروند، شلمچه و مناطق مجنون، شرق دجله با تقویت دستگاه‌های مهندسی سرعت بیشتری می‌گیرد.
فرمانده کمیته جستجوی اسرا و مفقودین گفت: هم اکنون عملیات جستجوی پیکر‌های شهدا در کردستان عراق به دلیل انسداد مرز متوقف شده و تا اعلام آمادگی دولت مرکزی عراق این عملیات انجام نمیگیرد
وی همچنین از هماهنگی برای ورود پیکر‌های شهدا از مرز شلمچه در هفته آینده در این نشست خبر داد و گفت: از ابتدای وقوع زلزله ۷ و سه دهم ریشتری تا کنون نیرو‌های تفحص از روز اول در منطقه حضور داشته اند و گروه تفحص مرز سومار و دیگر گروه‌ها در این منطقه تقویت شد.
باقر زاده تصریح کرد: در ۳۰ روستای دشت ذهاب و کوه ژایه‌ها و کوهستان‌های اطراف ریجاب < ازگله، ثلاث به سمت گیلانغرب خدمات امدادی مهندسی از سوی گروه‌های تفحص به زلزله زدگان ارایه شد.
سردار باقر زاده افزود: هفت روستا از سوی نیرو‌های تفحص کانکس گذاری شد و در سطح شهر نیز در محله‌های محروم زعفران و پاونار اقدام‌های خدماتی مهندسی و سایر امکانات بهداشتی و نصب سرویس‌های بهداشتی و حمام از سوی نیرو‌های تفحص صورت گرفت.
فرمانده کمیته جستجوی اسرا و مفقودین افزود: اقدام‌های ارایه شده در کنار سایر خدمات زیستی و رفاهی به زلزله زدگان صورت گرفته و هم اکنون نیز با تمام توان در منطقه حضور داریم و در خدمت زلزله زدگان هستیم.

معاون وزیر دفاع کشور عراق نیز با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کشور عراق برای مقابله با عناصر تروریستی و داعش گفت: این نشست امروز هم زمان با جشن پیروزی بر داعش و اعلام شکست داعش از فرمانده کل قوای کشور عراق برگزار شد که بسیاری از محور‌ها در آن مطرح شد.
سرلشکر حاذم قاسم الفریجی در گفتگویی افزود: موضو ع.‌های مطرح شده در این نشست جدید نبودند و همیشه به طور مستمر به آن پرداخته ایم.
وی از موارد مطرح شده در این نشست را هماهنگی مرز مندلی سومار و جابجایی خودرو‌ها در بین ۲ کشور بیان کرد و گفت: هماهنگی خوبی از ابتدا تا کنون بین جمهوری اسلامی ایران و با عراق وجود داشته است.
وی افزود: به زودی در بیشتر مناطقی که بخشی از شهدای ایرانی هستند کار جستجو به پایان می‌رسد.

نظر شما