به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یه نقل از آل نور، فقط ۱۵ کیلومتر آسفالت باقیمانده از راه حدود ۳۵ کیلومتری رحمت آباد، منتهی الیه جوین تا مرکز خوشاب، اگر آسفالت شود، اهالی شهرستان های جوین و جغتای وسایر کسانی که مسیر خراسان شمالی و جاده میامی به مشهد را طی می کنند، علاوه بر اتصال آن شهرستان ها، ۵۰ کیلومتر در وقت مردم این شهرستان در رفت و آمد به مشهد صرفه جویی می شود.
یک عضو شورای شهرستان جوین گفت: اتصال 6 شهرستان گرمه، جاجرم،جغتای، جوین، خوشاب و فیروزه با ۱۵ کیلومتر آسفالت امکان پذیر می شود.
علی اصغر وکیلی خاطر نشان کرد: اگر این مسیر 15 کیلومتری آسفالت شود، اهالی شهرستانهای گرمه، جاجرم، جوین و جغتای به مشهد را طی می کنند، ۵۰ کیلومتر در وقت خود صرفه جویی خواهند داشت.
وی افزود: از روستای رحمت اباد جوین محل تلاقی جوین به سمت سلطان اباد از جنوب شرقی و شهر صفی آباد اسفراین از شمال شرقی این شهرستان است، 15 کیلومتری که از مدت ها پیش از مسیر رحمت آباد جوین به سمت سلطان آباد به حال خود رها شده است.
یکی از شهروندان جوینی با بیان اهمیت اتصال راه جوین به سمت مرکز خوشاب تا نیشابور و مشهد، گفت: اگر این مسیر که راه مشترک شهرستان های گرمه، جاجرم،جغتای، جوین و خوشاب است به یکدیگر متصل شود، توسعه این شهرستان ها بیش از آنچه که متصور شود، رقم می خورد .
رسول محمد پور با اشاره به اینکه بسیاری از زائران امام رضا (ع) و رانندگان وسایل نقلیه سبک و سنگین برای راحتی و کوتاهی مسیر عبور خود به سمت مشهد الرضا مسیر «میان بر» جاده میامی به گرمه، جاجرم، جغتای، جوین و خوشاب و سپس فیروزه و نیشابور را انتخاب می کنند، اظهار داشت: کوتاهی بیش از ۵۰کیلومتری این مسیردر مقایسه با جاده شاهرود به سبزوار و مشهد موجب شده است که بسیاری از زائران و رانندگان، این مسیر را برای سفر به مشهد انتخاب کنند.
یکی دیگر از شهروندان جوینی نیز با بیان اینکه اگر مسیر رحمت آباد تا سلطان اباد فقط ۱۵ کیلومتری که مدت هاست، رها شده است، آسفالت می شد، علاوه بر راحتی عبور و مرور در این مسیر، اتصال زنجیره ای این شهرستان ها یعنی گرمه، جاجرم، جغتای، جوین، خوشاب و فیروزه به راحتی رقم می خورد، دیگر نیازی نبود، که مسافران و وسایل نقلیه سبک و سنگین راه طولانی و صعب العبور کوهستانی جوین به سبزوار و سپس نیشابور را تا مشهد طی کنند.
علی محمدیان با اشاره به اینکه توسعه جوین و جغتای و خوشاب و فیروزه فقط منتظر آسفالت ۱۵ کیلومتر راه شوسه از رحمت آباد تا سلطان آباد است، خاطر نشان کرد: اگر این جاده و راه بین این شهرستان هادر مسیر طولی آماده شود. علاوه بر کوتاهی ۵۰ کیلومتری مسیر تا مشهد، ریل گذاری توسعه و عمران این مسیر که مشترکات زیادی از جمله، دشت به هم پیوسته کشاورزی با وجود ریل راه آهن و راه در طول آن و جغرافیا و زبان مشترک، در کمترین زمان ممکن تحولی بزرگ در همه ابعاد در این مسیر اتفاق می افتد.
فرماندار شهرستان جوین در این خصوص اظهار داشت: پیگیری لازم برای آسفالت 15 کیلومتری رحمت آباد به سلطان آباد انجام و نتیجه داده است.
جمشیدی افزود: اجرای این پروژه برای مطالعه به پیمانکار واگذار شده است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: درصورت تخصیص اعتبار تا پایان سال آینده این شاهراه ارتباطی آسفالت شود.
انتهای پیام/