شناسهٔ خبر: 23016528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عدم ورود اسپانسرها، مهمترین مشکل در ورزش بانوان +تصاویر

تیم فوتبال بانوان خیبر لرستان به عنوان تنها نماینده استان لرستان در لیگ برتر فوتبال بانوان با مشکلاتی رو برو است و در جدول رده بندی رقابت ها وضعیت مناسبی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک  زنان ورزشکار ایران در رشته های مختلف این روزها موفقیت های غرور آفرینی برای کشور  ثبت می کنند و برغم محدودیت ها و موانع موجود در راه فعالیت های ورزشی این قشر از جامعه، همواره شاهد هستیم که زنان ایرانی با غلبه بر مشکلات و موانع با کسب افتخارات ورزشی در عرصه های بین المللی از جمله المپیک، پارالمپیک ، رقابت های جهانی و آسیایی به شایستگی توانمندی های خود را در این عرصه به بهترین شکل ممکن به منصه ظهور رسانده اند.

 

فوتبال و فوتسال از جمله این عرصه های ورزشی است که این روزها زنان فوتبالیست و فوتسالیست کشور با عملکرد مطلوب و موفقیت ها در عرصه داخلی و خارجی نگاه ها را به سمت خود متوجه کرده اند و این توجه را به خاطر شرایط خاص فوتبال و فوتسال برای زنان ایرانی با توجه به رعایت پوشش حجاب،با حساسیت بیشتری از سوی رسانه های خارجی شاهد هستیم.

 

فوتبال لرستان

 

تیم فوتبال بانوان خیبر لرستان به عنوان تنها نماینده استان لرستان در لیگ برتر فوتبال بانوان با مشکلاتی رو برو  است و در جدول رده بندی رقابت ها وضعیت مناسبی ندارد و هنوز موفق به کسب امتیاز در مقابل حریفان نشده است این تیم درتمامی بازی های خود در  لیگ برتر فوتبال بانوان کشور متحمل شکست های سنگینی شده است.

 

برای بررسی بیشتر وضعیت فوتبال زنان تیم خیبر خرم آباد ، شرایط موجود و ایده ال برای این قشر از ورزشکاران جامعه، موانع و مشکلات پیش روی زنان فوتبالیست و همچنین انتظارات آنهابا سودابه سعادتی سرپرست تیم بانوان  خیبر گفت و گو کردیم که در ذیل می آید.

 

به گفته سرپرست تیم فوتبال خیبر خرم آباد ، دختران و زنان فوتبالیست و فوتسالیست لرستان می توانند حرف های زیادی برای زدن در عرصه کشوری داشته باشند.

 

تیم فوتبال خیبر

 

سعادتی یکی از مهمترین مشکلات تیم  خیبربانوان را عدم حمایت های مالی عنوان کرد و گفت:بدلیل عدم وجود بخش های خصوصی توانمند، فوتبال بانوان خرم آباد با مشکل نبود اسپانسر و حامی مالی مواجه است.

 

وی عنوان کرد: هر چند که نبود حامی مالی و بخش خصوصی توانمند فوتبال آقایان در استان لرستان هم به وضوح قابل مشاهده است ولی وضعیت در بخش بانوان بسیار نگران کننده تر است و باید دستگاه ها و سازمان های دولتی در این حوزه ورود پیدا کرده و فوتبال بانوان را مورد حمایت قرار دهند.

 

وی اظهار داشت: تنها اعتبار محدودی از طرف فدراسیون به این تیم  داده میشود  این در حالی است که استان های دیگر برای فوتبال بانوان سرمایه گذاری می کنند و وقت می گذارند.

 

وی با تاکید برتوانایی بانوان فوتبالیست استان گفت:بازیکن نیاز دارد که با او قرارداد بسته شود وبا دلگرمی بازی کند.

 

تیم فوتبال خیبرلرستان

 

فوتبال بانوان نیازمند افراد متخصص

سرپرست تیم فوتبال بانوان خرم آباد در خصوص نقش استعدادیابی در توسعه فوتبال گفت: هدف اصلی استعدادیابی، شناسایی و انتخاب ورزشکارانی  که بیشترین توانایی را در فوتبال دارند توسط افراد متخصص است.

 

سعادتی اظهار کرد: استعدادیابی ورزشی راهی منطقی، کوتاه و مقرون به صرفه برای حضور موفقیت آمیز ورزشکاران درصحنه های ورزشی است.

 

وی افزود: این فرآیند نیازمند شناسایی و انتخاب افراد با استعداد  در سطح مدارس و باشگاه ها است که شرایط لازم جسمانی، مهارتی و رفتاری برای موفقیت در فوتبال را داشته باشند.

 

نشان دادن اهمیت ورزش بانوان توسط رسانه ها

سعادتی در ادامه بابیان اینکه یکی از مشکلات خیلی بزرگ ما علاوه بر مشکلات زیرساختی عدم آگاهی خانواده ها نسبت به فوتبال بانوان است گفت: فوتبال بانوان در شهر خرم آباد گم است.

 

تیم فوتبال خیبر

 

وی گفت: شاید بخش مهمی ازاین موضوع نیز به رسانه ها برمیگردد بهرحال متاسفانه آگاهی به فوتبال بانوان به اندازه کافی نیست و دستاوردهایی که وجود دارد اطلاع رسانی نمی شود.

 

وی افزود:فوتبال بانوان لرستان نیازمند حمایت و همکاری رسانه ها جهت رشدوپیشرفت است.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما