شناسهٔ خبر: 23015845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره رضوی:

هرمزگان میزبان یازدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی

معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از 19 تا22 آذر ماه در بندرعباس برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ سعید موحدی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره  ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در گفت و گو با خبرنگار هرمز،با اشاره به اینکه 12 گروه از سراسر کشور در جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی شرکت کردند،اظهار کرد: یازدهمین جشنواره رضوی از 19 تا22 آذرماه در استان هرمزگان برگزار می شود.

معاون فرهنگی وهنری اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان تصریح کرد: گروه های هنری نمایش عروسکی و نمایش صحنه ای در فرهنگسرای طوبی و تماشا خانه آفتاب در بندرعباس و نمایش خیابانی در شهرستان میناب اجرا خواهند شد.

موحدی با تاکید بر اینکه استان هرمزگان ده سال قبل طرح اجرای تئاتر رضوی را به دبیر خانه بین المللی رضوی ارسال کرده بود، گفت: با توجه به ظرفیت های هنری خوبی که  در استان هرمزگان وجود دارد میزبانی این دوره از جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی به هرمزگان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تئاتر برنامه های دیگری نیز برگذار می شود، یادآور شد: نقاشی کودکان با موضوع رضوی، قصه گویی رضوی و از شاخص ترین برنامه های جنبی یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی است.

معاون فرهنگی وهنری اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان با بیان اینکه نخستین نمایش از شهرستان میناب به روی صحنه می رود، گفت: نمایش مسافران کوچک با کارگردانی و نویسندگی ایوب رحیمی از میناب در نخستین روز جشنواره در سالن فرهنگسرای طوبی اجرا می شود.

موحدی در ادامه با اشاره به برنامه های روز دوم جشنواره، اظهار کرد: نمایش چارقد گلدار گلدونه خانم از محمد بشکال کارگردان هرمزگانی به نویسندگی امیر مشهدی عباس در نوبت صبح و نامه پروانه ای به نویسندگی جواد رحیم زاده از مشهد مقدس در نوبت عصر در فرهنگسرای طوبی به روی صحنه می رود.

وی افزود: نمایش قدمگاه به کارگردانی محبوبه پاداش و مهدی سیمریز و نویسندگی مهدی سیمریز در نوبت صبح و نمایش گلفروشی خاندان صابر به نویسندگی و کارگردانی مصیب داوری از رودان در نوبت عصر روز سوم جشنواره عروسکی رضوی در فرهنگسرای طوبی به روی صحنه می رود.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، اظهار کرد: یک روز برفی به کارگردانی و نویسندگی فاطمه  جلیلی معز و حامد ترابی از شهرستان همدان و یک استکان چای با نویسندگی مهدی سیمریز و کارگردانی مصطفی داوطلب و علی ساقی از مشهد در نوبت صبح در تماشاخانه آفتاب به روی صحنه می روند.

موحدی بیان کرد: نمایش مگولیا از مریم ذوقانی به کارگردانی فرحناز ذوقانی از مشهد مقدس و نمایش پنجه طلا به  کارگردانی و نویسندگی محسن پورقاسمی از همدان در نوبت عصر در فرهنگسرای طوبی به روی صحنه خواهند رفت.

وی با اشاره به نمایش های خیابانی یازدهمین رضوی، گفت: نمایش کبوتر زرد به نویسندگی و کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، کاسه گردون به نویسندگی و کارگردانی نرگس خاک کار از شهرری، خوشبختی اینجاست با نویسندگی و کارگردانی مصطفی دهشت از کرمانشاه و طوق سبز به نویسندگی سید جواد رحیم زاده و کارگردانی فرهاد لباسی ازهمدان نمایش های خیابانی این جشنواره را تشکیل می دهند.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی با تاکید بر اینکه آیین اختتامیه جشنواره در فرهنگسرای طوبی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره در ساعت ۱۷:۳۰ روز چهارشنبه ۲۲ آذر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما