به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در نشست پیگیری راه آهن شیراز- بوشهر در استانداری بوشهر افزود: پروژه ریلی تهران، اصفهان و شیراز با اتصال به بوشهر اقتصادی میشود که در دولت قبل تفاهم نامه ای با یک شرکت چینی برای تامین فاینانس انجام شد که عمده مشکل آن مشخص نبودن طول و مبلغ مورد نیاز پروژه بود.
وی بیان کرد: در این راستا چندین نشست فنی برگزار شد و در ۶ ماهه گذشته نیز تفاهم نامه ای با سرمایه گذاران چینی تهیه شده و با طی مراحل پایانی بعنوان نخستین قرارداد تجاری منعقد می شود تا زمینه فعال سازی پروژه راه شیراز-بوشهر از طریق فاینانس چین فراهم شود.
خادمی یادآور شد: برای اتصال شبکه ریلی کریدور نوارهای ساحلی شمال و جنوب که در نهایت منتهی به استان بوشهر می شود یک نگاه و رویکرد مناسبی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: برآورد ریالی برای رسیدن بوشهر به شبکه ریلی ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و ۲۰۰ کیلومتر اهرم به عسلویه به طول ۲۰۰کیلومتر نیز نیازمند یکهزار میلیارد تومان اعتبار است.
خادمی ادامه داد: در ابتدا ۲۵۰ کیلومتر از پروژه راه آهن شیراز –بوشهر در لایحه بودجه پیش بینی شده که بعد با اصلاحاتی که صورت گرفت به ۴۵۰ کیلومتر افزایش یافت و اکنون تلاش برای مسیر منتهی به عسلویه نیز در دست اقدام است.
به گزارش ایرنا وی افزود: اکنون وزارت راه و شهرسازی ۱۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام دارد که ۸۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به پروژه های راه آهن است.