شناسهٔ خبر: 23015097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری آران و بیدگل:

بافت تاریخی ثروت فرهنگی نوش آباد آران/ ۲ میلیارد ریال برای مرمت بافت تاریخی شهر اختصاص یافت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل، گفت: مرمت بدنه‌سازی مسجد علی(ع)، حسینیه توده، مرمت پشت بام مسجد قائمیه، اجرای طاق چشمه و مرمت بادگیر آب انبار مسجد جامع در این مرحله عملیات مرمت در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن، جواد صدیقیان در گفت و گویی با اشاره به قدمت شهر تاریخی نوش آباد و وجود آثار تاریخی ارزشمند در این شهر،اظهار کرد: بافت تاریخی نوش آباد و بناهای تاریخی آن بسیار ارزشمند و از ذخایر و ثروت‌های فرهنگی این شهر است که در رشد و توسعه نوش آباد می تواند تاثیرگذار باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل، اضافه کرد: مسجد جامع، مسجد علی(ع)، شهر زیرزمینی، حوض خانه مسجد جامع و موسی بن جعفر(ع)، آب‌انبارمرکزی، مساجد، حسینیه‌ها و تکایای قدیمی از جمله آثار تاریخی این شهر است.

وی با بیان این که بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی در نوش آباد وجود دارد تصریح کرد: تاکنون ۲۰ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی و همچنین سه اثر معنوی آئین‌های خیل عرب، کتل‌خوانی و سقاخوانی به ثبت رسیده است.

صدیقیان تعمیر و بازسازی بناهای تاریخی را از اولویت‌های میراث فرهنگی آران و بیدگل عنوان کرد و گفت: حدود دو میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای مرمت بافت تاریخی شهر نوش آباد اختصاص داده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل خاطرنشان کرد: مرمت  بدنه‌سازی مسجد علی(ع)، حسینیه  توده ، مرمت پشت بام مسجد قائمیه، اجرای طاق چشمه و مرمت بادگیر آب انبار مسجد جامع در این مرحله عملیات مرمت در دستور کار قرار دارد.

نوش آباد از توابع آران و بیدگل با جمعیتی بیش از 16 هزار نفر در غرب شهرستان واقع شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما