شناسهٔ خبر: 23015056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

3هزار و 351 میلیارد تومان، سهم استان از بودجه 97

حضرتی گفت: در لایحه بودجه سال97 پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی 3هزار و 351 میلیارد تومان اعتبار برای آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، در لایحه بودجه سال97 پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی ت3هزارو 351 میلیارد تومان اعتبار برای آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی امروز در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: 63 درصد این اعتبار به میزان 2هزارو103میلیارد تومان به اعتبارات هزینه ای دستگاههای اجرائی استان اختصاص دارد که اعتبارات ادارات کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید استان هم امسال به آن اضافه شده است.
حضرتی افزود: هزار و  248میلیارد تومان هم سهم اعتبارات عمرانی است که 37درصد کل بودجه را شامل می شود و از این لحاظ در بین 31 استان کشور در رتبه ششم قرار داریم.
او با بیان اینکه در این لایحه میزان درآمدهای استانی هزار و 89 میلیارد تومان پیش بینی شده است گفت: این رقم در مقایسه با درآمدهای پیش بینی شده در بودجه امسال 5 و 6 دهم درصد افزایش نشان می دهد.
حضرتی از افزایش 38 درصدی سهم استان از اعتبارات سه درصد نفت و گاز در لایحه بودجه سال آتی خبرداد و تصریح کرد:  274  میلیارد تومان در این زمینه برای استان پیش بینی شده که از این نظر نیز در استان در رتبه دوم کشور قرار داریم.

او گفت:در این لایحه رقم بهبود شاخصهای توسعه استان از 519میلیارد تومان سالجاری به 552 میلیارد تومان رسیده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 97 برای مطالعات 8 طرح عمرانی در استان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اتصال بزرگراه شهید کلانتری به آزاد راه زنجان-تبریز، راه آهن سریع السیر ارومیه-تبریز، طرح باند دوم محور سه راهی ایو اوغلی-بازرگان و احداث بیمارستان مهاباد از جمله این طرحها است.
 

نظر شما