شناسهٔ خبر: 23013902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

همایش روز شهرستان بهار بدون حضور وزیر علوم برگزار شد

همایش روز شهرستان بهار در فرهنگسرای آیت الله بهاری روز 22 آذر ماه با حضور مردم و مسئولین شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، عصر روز گذشته همایش«روز شهرستان بهار » با حضور مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، در ابتدای این همایش حجت الاسلام حاتم نیا ضمن تبریک این روز به بیان خلاصه ای از روند انتخاب روز بهار پرداخت و گفت: در ابتدا قرار بر این شد که روز ولادت عالم گرانقدر آیت الله بهاری به عنوان روز شهرستان بهار انتخاب شود ، اما به دلیل اینکه سند معینی درتاریخ ولادت این این عالم جلیل القدر در دست نبود تصمیم بر این شد که روز ورود آیت الهه بهاری به شهر بهار به عنوان روز شهرستان بهار انتخاب شود.

وی ادامه داد: بر این اساس  و با توجه به اسناد روز 18 مهر ماه به عنوان روز بهار انتخاب شد اما امسال به دلیل تقارن این روز با ایام محرم به روز 22 آذر موکول شد و قرار بر این شد که در این چند سال روز 22 آذر ماه به عنوان روز بهار جشن گرفته شود.

امام جمعه شهر بهار در ادامه به عدم حضور وزیر علوم در این همایش اشاره کرد و گفت : با هماهنگی های صورت گرفته با دکتر غلامی قرار بود که ایشان در این همایش حاضر شوند که روز گذشته طی تماسی که با اینجانب گرفتند اعلام کردند که به دلیل افتتاحیه نمایشگاه بین المللی هفته پژوهش نمی توانند در این همایش حاضر شوند و قول شرکت در مراسم دیگری در شهرستان را دادند.

در ادامه محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودراهنگ بزرگداشت چنین روزی به نام شهرستان بهار را یک اتفاق فرهنگی تلقی کرده گفت: عزت و بزرگی شهرستان بهار متعلق به آحاد مردم بهار است و امروز یک روز تاریخی برای شهرستان است که می تواند سرمنشا تغییر و تحولات زیادی در شهرستان باشد و همه مردم و مسئولین باید بکوشند تا در ایجاد این تحول سهیم باشند.

در ادامه نماینده مردم بهار و کبودراهنگ پیشنهاد ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای این روز داد و گفت: برای اینکه شاهد ایجاد تغییر و تحول اساسی در این روز باشیم باید یک دبیرخانه داومی برای این روز تشکیل شود تا هم وجهه مردمی آن حفظ شود و هم دولت در آن سهیم باشد و زین پس شاهد خیر و برکت در این روز برای شهرستان باشیم.

در ادامه شاهرخی معاون سیاسی انتظامی استاندار همدان با تبریک این روز گفت: شهرستان بهار دارای ظزفیت ها و پتانسیل های فراوانی در همه زمینه خصوصا کشاورزی و گردشگری و همچنین در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی است.

شاهرخی ادامه داد: دولت توجه ویژه ای به معیشت و اقتصاد مردم دارد و با توجه به اعتبارات این موضوع جزء اولویت ماست و با این رویکرد امیدواریم شاهد رشد و شکوفایی منطقه باشیم.

در ادامه حجت الاسلام اسماعیل اصغری از علمای شهر بهار به بیان فضایل و شخصیت های عرفانی شهر بهار پرداخت و گفت: مرحوم پدر من مدت 50 سال کتاب تذکره المتقین شیخ محمد بهاری را با خود همراه داشته و مطالعه می کرد.

حجت الاسلام اصغری در ادامه به جایگاه علم و سیر و سلوک عرفانی علمای برجسته شهر بهار و نقش آنها در اتفاقات تاریخی کشور اشاره کرد و گفت: شهر بهار دارای علمای بزرگی است که در مشروطیت نقش پر رنگی داشتند و این مایه فخر شهر و شهرستان بهار می باشد.

وی در ادامه به بیان بعضی مشکلات و درخواست های مردمی پرداخت و بیمه کشاورزان، تعیین حداقل قیمت خرید محصولات کشاورزی از سوی دولت ، احداث و توجه به  کتابخانه، مبارزه با بلای خانمان سوز اعتیاد و اشتغال جوانان را اهم مشکلات مردم بهار عنوان کرد.

در ادامه برنامه جواد نوری از شاعران و محققان تاریخ بهار به بیان تاریخچه مختصری از شهر بهار و چگونگی اسکان ایل بهارلو در شهر بهار اشاره کرد.

از دیگر برنامه های جنبی این همایش می توان به شعر خوانی استاد غلامرضا بهاری ،اجرای طنز حسن رمضانی و اجرای زنده نقاشی چهره آیت الله بهاری در همایش توسط علی غیبی هنرمند جوان شهرستان بهار در این مراسم اشاره کرد.   

انتهای پیام/

 

نظر شما