شناسهٔ خبر: 23013775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بلاتکلیفی اتصال راه‌آهن همدان به غرب

قول‌هایی که به سرانجام نمی‌رسند/ «کاش همیشه قبل از انتخابات بود!»

اتصال راه‌آهن همدان-تهران به راه‌آهن غرب(ملایر) یکی از اولویت‌های اصلی استان همدان بود که وعده‌های بسیاری نیز در این زمینه اعلام شده ولی تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، این استان پس از 10 سال صاحب دو خط آهن همدان - تهران و غرب (ملایر) شد که راه‌آهن همدان-تهران به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام در 10 سال گذشته، امسال و قبل از انتخابات ریاست جمهوری توسط حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به بهره‌برداری رسید تا آرزوی شنیدن صدای سوت قطار بر دل همدانی‌ها باقی نماند.

پس از بهره‌برداری از این پروژه یکی از خواسته‌های مسئولان استان همدان اتصال راه‌آهن همدان - تهران به راه آهن غرب بود که آخوندی وزیر راه و شهرسازی قول عملی کردن این پروژه را نیز داد تا بتوان کارایی راه‌آهن ملایر را افزایش داد.

اما پس از قول‌ها شاهد هستیم که وزارت راه و شهرسازی وعده‌های خود را فراموش کرده و به دنبال عملی کردن آنها نیست مگر اینکه باز انتخابات یا همه‌پرسی دیگری در پیش باشد شاید دولتمردان همت کنند و پروژه‌ای را به ثمر برسانند.

این روزها وقتی با مردم شهر ملایر یا برخی مسئولان این شهر سخن می‌گوییم جمله‌ای مطرح می‌کنند که کاش همیشه «قبل از انتخابات بود» چراکه بر این باورند دولتمردان برای گرفتن رای مردم توان را مضاعف کرده و خدمات خود را افزایش می‌دهند.

در این بین نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بارها خواستار عملی شدن این مصوبه وزارت راه و شهرسازی شده ولی تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وزیر راه به قول خود مبنی بر اتصال راه‌آهن ملایر- همدان عمل کند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر راه به قول خود مبنی بر اتصال راه‌آهن ملایر- همدان عمل کند، گفت: با وجود سفر وزیر راه به همدان و قول اتصال راه‌آهن ملایر-همدان و پیگیری خط ریلی کشور، متأسفانه تاکنون کاری انجام نشده است.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در این باره به خبرنگار فارس گفت: ما به وزیر در این زمینه تذکر داده‌ایم، من به جد پیگیر این موضوع خواهم بود و این خواسته به حق مردم را از وزیر راه مطالبه خواهم کرد.

این سخنان نماینده مردم ملایر در حالی مطرح می‌شود که دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی مدعی است انقلاب بزرگی در زمینه توسعه خطوط ریلی کشور در چهار سال گذشته انجام داده است اما همچون برخی نهادها در زمینه تخصیص ریل و اجرای پروژه‌های ریلی کشور نیز شاهد وجود رانت هستیم به طوری که یک مسئول در دولت ترجیح می‌دهد اعتبار و ریل ابتدا به شهر متبوع خود تخصیص یابد تا اینکه براساس عدالت این مسئله اجرایی شود.

عملیات اتصال راه‌آهن همدان به ملایر سال آینده آغاز می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز درباره اتصال راه‌آهن همدان به ملایر نیز به خبرنگار فارس گفت: مسیر اتصال این دو راه‌آهن همراه با انشعابات 110 کیلومتر است که دستور وزیر راه و شهرسازی در این زمینه صادر و براساس آن تمامی مطالعات نیز انجام شده است.

فرهاد فرزانه با اعلام اینکه قول دادند عملیات اجرایی از سال آینده آغاز شود، تصریح کرد: اجرای این پروژه 300 میلیارد تومان نیاز دارد که انتظار می‌رود مشکلی در تامین آن به وجود نیاید.

وی در پاسخ به این سوال که براساس برنامه‌ریزی انجام شده پروژه اتصال چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: نمی‌توان زمان مشخصی برای پروژه تعیین کرد و تامین اعتبار بستگی دارد.

انتهای پیام/و