شناسهٔ خبر: 23011660 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد؛

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مهمترین رسالت متولیان تعلیم و تربیت

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین رسالت متولیان تعلیم و تربیت به عنوان افسران جنگ نرم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام دلیجان: علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در یادواره ۷ شهید سوادآموزی استان مرکزی و ۱۷۶ شهید سوادآموزی کشور در شهرستان دلیجان به رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه اکثر کشورهای دنیا در جنگ تحمیلی صدام را حمایت می کردند ولی با دلاورمردی رزمندگان اسلام یک وجب از خاک مقدس کشور را از دست ندادیم.

باقرزاده با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه هستیم، اظهار کرد: همان طور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و برگزاری مراسم تکریم آنها کمتر از مقام شهادت نیست، این سخن اهمیت و لزوم تکریم شهدا را نشان می‌دهد.

وی شهدا را بهترین الگو برای نسل جوان معرفی کرد و افزود: مسئولین باید شرایطی را فراهم کنند تا آحاد مردم از جمله جوانان با رشادت های شهدا، جانبازان و آزادگان بیشتر آشنا شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین رسالت متولیان تعلیم و تربیت به عنوان افسران جنگ نرم است.

فرمانده سپاه روح‌الله:

امنیت و آرامش امروز جامعه مرهون خون شهدا است

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امنیت و آرامش امروز جامعه را مرهون خون شهدا دانست و گفت: امروز همه وظیفه دارند در پاسداری از خون شهدا از هیچ کوششی دریغ نکنند.

سردار کریمی اظهار کرد: شهدا الگوی بسیار خوبی برای همه به ویژه جوانان و نوجوانان هستند و در شرایط موجود و همجه فرهنگی دشمن باید بیش از پیش به جامعه معرفی شوند.

وی افزود: برگزاری یادوراه های مختلف در زمینه شهدا، نقش موثری در آشنایی بیشتر آحاد جامعه با این بزرگان دارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

استان مرکزی ۷ شهید سوادآموزی تقدیم انقلاب کرده است

شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی ۷ شهید سوادآموزی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: شهیدان عباس محمدی، هادی شفیعی، مصطفی طالبی، محمد احمدی، محمد باقر کشاورزی، سعید عزیزمحمدی و عبدالعلی ابراهیمی هفت شهید سوادآموزی استان مرکزی هستند.

وی با اشاره به اینکه این شهدا در دو جبهه به مردم و نظام اسلامی خدمتگزاری کردند، اظهار کرد: این شهدا هم در جبهه نبرد حق و باطل حضور یافتند و هم در بحث توسعه علم و رفع بی سوادی در کشور اسلامی مجاهدت کردند.

در پایان این مراسم از خانواده هفت شهید سوادآموزی استان مرکزی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما