شناسهٔ خبر: 23010732 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با شعار ' ورزش برای صلح، کشتی برای دوستی' ؛

مراسم افتتاحیه مسابقات کشتی فرنگی باشگاه های جهان در اصفهان برگزار شد

اصفهان-ایرنا- مراسم افتتاحیه مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان عصر پنجشنبه با شعار ورزش برای صلح، کشتی برای دوستی در سالن 25 آبان ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور علاقه مندان به ورزش کشتی، 10 تیم خارجی و سه تیم ایرانی، برخی مسئولان استان اصفهان و پیشکسوتان کشتی کشور در سالن 6 هزار نفری حماسه 25 آبان ورزشگاه نقش‌ جهان اصفهان برگزار شد، ' محمد مجیری ' رئیس هیات کشتی استان اصفهان با قرائت بیانیه اتحادیه جهانی کشتی درخصوص این رقابت ها اعلام کرد: این مسابقات با عنوان ' ورزش برای صلح ، کشتی برای دوستی ' در اصفهان آغاز شده است.
در این بیانیه آمده است: ورزش کشتی در جهان همواره سردمدار اخلاق و سجایای انسانی بوده است، کشتی طی 70 سال حضور در سطح ورزش جهان علاوه بر رونق بخشیدن به ابعاد قهرمانی رقابت، گسترش دهنده روحیه پهلوانی و رفاقت بوده است.
در این بیانیه با اشاره به اینکه مدال آوران این ورزش سنتی در فرهنگ‌ها، جوامع و کشورهای مختلف همواره الگوی جوانمردی، گذشت و نودوستی بوده اند، آمده است: به واقع می‌توان گفت که کشتی طی سالیان مختلف در خدمت اشاعه ابعاد مختلف فرهنگی در ورزش جهان بوده است.
این بیانیه اضافه کرد: البته آنچه مسلم است رسالت امروز ورزش کشتی با توجه به منازعات بین‌المللی و جنگ و چالش در مناطق مختلف جهان حساس‌تر از گذشته است و این رشته ورزشی می‌تواند پیام آور صلح و دوستی و منادی همدلی و مهربانی در روابط بین‌المللی باشد.
اتحادیه جهانی کشتی در بیانیه یاد شده افزود: همزمان با مسابقات کشتی فرهنگی با قهرمانی باشگاه‌های جهان در شهر تاریخی اصفهان و در کشور ایران که جایگاهی بزرگ، تاثیرگذار و ارزشمند در اعتلای کشتی جهان است، شعار 'ورز ش کشتی در خدمت صلح و دوستی جهانی' را به عنوان پیام فرهنگی مسابقات اصفهان انتخاب و توجه و اهتمام همه نهادهای بین‌المللی را به تحقق این مهم جلب می‌نماید.
اتحادیه جهانی کشتی همچنین اضافه کرد: این اتحادیه بر آن است تا هر ساله در مسابقات جهانی کشتی یکی از ابعاد فرهنگی و انسانی را سرلوحه برنامه‌های خود در سطح جهان قرار دهد و با انتخاب شعار سال در مسابقات بین‌المللی، در تامین و تداوم صلح و امنیت بیشار در سطح جهان نقش آفرین باشد.
**در افتتاحیه این مراسم که صلوات خاصه امام رضا(ع) در سالن 25 آبان ورزشگاه نقش جهان اصفهان طنین انداز شد فضای معنوی خاصی به سالن این رقابت ها داد.
** اجرای ورزش باستانی توسط باستانی کاران از دیگربرنامه های این مراسم بود.
چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان صبح روز پنجشنبه در سالن 6 هزار نفری 25 آبان در اصفهان آغاز شد.
این مسابقات با حضور 10 تیم خارجی و سه تیم ایرانی و به مدت 2 روز تا فردا جمعه 24 آذر در اصفهان برگزار می شود.
گ/8114/ 2093 ** خبرنگار: امیرحسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نظر شما