شناسهٔ خبر: 23009301 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

کنفرانس هیلی، شبیه سخنرانی پاول در حمایت از جنگ عراق بود

صاحب‌خبر -
خرداد: «تریتا پارسی» رئیس شورای ایرانیان مقیم آمریکا در واکنش به کنفرانس خبری روز پنجشنبه «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، آن را با سخنرانی «کالین پاول» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا پیش از حمله به عراق مقایسه کرد و نوشت: اقدامات وی، زمینه‌چینی برای جنگ با ایران به نمایندگی از عربستان سعودی است.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، پارسی در صفحه توئیتر خود نوشت: خبرنگاران باید از هیلی می‌پرسیدند که چرا دولت ترامپ منافع عربستان سعودی را مترادف با منافع آمریکا در نظر می‌گیرد؟
وی ادامه داد: گزارش کمیته تحریم‌های سازمان ملل متحد اذعان دارد که «تاکنون هیچ مدرکی دال بر فعالیت کارشناسان خارجی حوزه موشکی در یمن در حمایت از مهندسان وابسته به حوثی‌ها یا (حامیان علی عبدالله) صالح مشاهده نشده است». 
پارسی افزود: حال سئوال اینجاست که در چنین شرایطی، چرا هیلی این چنین اصرار به طرح ادعاها و تشدید جنگ لفظی دارد؟ البته دلیلی بجز روابط نزدیک او با «شلدن ادلسون» هوادار اصلی جنگ با ایران ...(ندارد)
نیکی هیلی امروز با حضور در وزارت دفاع آمریکا و بدون اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی بی‌دریغ واشنگتن از عربستان سعودی برای بمباران مردم یمن، ایران را به تجهیز جنبش انصارالله برای حمله موشکی به ریاض متهم کرد.
این اقدام با واکنش فوری «غلامعلی خوشرو» نماینده ایران در سازمان ملل متحد مواجه شد. 
وی با رد مجدد ادعای ارسال موشک به یمن، آن را نشانه بارزی از نقش مخرب، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه آمریکا دانست.
خوشرو در همین رابطه افزود: شواهد و مدارک ادعائی که به نمایش گذاشته شد، مثل مدارک جعلی و ساختگی است که آمریکا در گذشته در مناسبت های دیگر نیز ارائه کرده است.
وی ادامه داد: ایران ضمن تأکید بر حق مردم یمن در دفاع مشروع از خود علیه تجاوز، مجدداً اعلام می نماید بحران یمن به هیچ وجه راه حل نظامی ندارد.

نظر شما