شناسهٔ خبر: 23009027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا:

دست درازی به بودجه های روستاها در قرچک زیاد است

نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا گفت: دست درازی به بودجه روستاها در این شهرستان زیاد است، نیروهای وجود دارد که از دهیاری حقوق می گیرد و کارمند جای دیگر کار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین، دیدار استاندار تهران با اعضای شورای شهر و روستا در کانون ملائک برگزار شد.
سید حسین نقوی نماینده مردم قرچک، ورامین و قرچک در این دیدار اظهار داشت: به لطف نظام جمعوری اسلامی و نمایتدگان محلس دو مصوبه اعتبار و اختصاص ارزش افزوده که اعتبارات خوبی به روستاها می آید، نمایندگان مردم تصویب کردند.
وی گفت: روستاهای قرچک بسیار بزرگ است و طرح هادی روستاهای قرچک باید مورد پیگیری قرار گیرد، تفکیک و دادن مجوز به این اراضی بدون مانع باید داده شود، برای مردم مشکل تراشی نکنیم.
نقوی تاکید کرد: باید حقوق مردم رعایت شود مگر در روستاها دهیار نداریم که از شهرستان های دیگر نیرو می آوریبم.
وی تصریح کرد: نباید به درآمد روستاها ناخنک زد باید از ظرفیت خود روستا ها برای پیشرفت بهتر استفاده کرد.
نماینده قرچک، ورامین و پیشوابیان کرد: دست درازی به بودجه روستاها در این شهرستان زیاد است، نیروهای وجود دارد که از دهیاری حقوق می گیرد و کارمند جای دیگر کار می کند.

ایرج شیرنژاد رئیس شورای اسلامی شهر قرچک در ادامه بیان کرد: شهرستان قرچک دارای 270 هزار نفر جمعیت است که بیش از 230 هزار نفر خدمات از شهرداری دریافت می‌کنند و شوراها در چند سال گذشته خدمات مناسبی ارائه کرده‌اند؛ ولی کافی نیست.

وی تصریح کرد: این خدمات در شأن مردم ولایت‌مدار شهرستان قرچک نیست و عقب‌ماندگی‌هایی از دوره‌های گذشته بوده که به ما به ارث رسیده است.

شیرنژاد گفت: قرچک در سال 91 به شهرستان ارتقا یافت؛ در حالی که زیرساخت‌های لازم را نداشت و در حال حاضر چند مکان از شهرداری را برای مستقر شدن ادارات در اختیار نهادهای مختلف قرار داده‌ایم.

وی اظهار داشت: شهر قرچک از نظر جمعیتی حدود دو هزار نفر از شهر ورامین جمعیت بیشتر دارد؛ باید دانست که چرا همه ادارات قرچک هنوز مستقر نشده و مردم برای انجام بعضی از امور خود باید به ورامین بروند؟

رئیس شورای اسلامی شهر قرچک گفت: شهرستان قرچک از نظر زیرساختی ضعیف است و از استاندار تهران تقاضا داریم نگاه ویژه در خصوص آرامستان، کمربندی شمالی، کمربندی جنوبی، فرهنگسرا و مرکز تفریحی برای این شهرستان داشته باشد.

وی گفت: شورای شهر برای اینکه بخشداری قرچک در شهرستان مستقر شود، ساختمان شورا را به بخشداری واگذار کرد و شهرداری ساختمان جدید برای بخشداری ساخته است که تقاضا داریم دستور انتقال و جابه‌جایی صادر شود.

اژدر نوروزپور اظهار داشت: شهرستان قرچک مسیر تردد دو شهرستان ورامین و پیشوا بودهو این شهرستان دارای مسیر بسیار مناسبی است؛ ولی در این‌ بین، قلعه‌نو به یک مشکل تبدیل‌ شده و وقت زیادی از شهروندان قرچکی می‌گیرد که می‌شود به‌راحتی این مشکل را رفع کرد.

وی افزود: بحث فاضلاب مجتمع گلشهر به‌ مشکل خاصی تبدیل‌ شده که نگاه ویژه استاندار تهران را می‌طلبد؛ این یک مشکل زیست‌محیطی است.

جمشید تاجیک نیز به نمایندگی از شوراهای روستاهای قرچک گفت: روستاهای شهر قرچک با مشکل آب آشامیدنی روبه‌رو هستند که امیدوارم به لطف حضور استاندار تهران این مشکلات برطرف شود.

وی افزود: در خط مواصلاتی بین دو شهرستان که از روستای قشلاق جیتو می‌گذرد، عرض جاده بسیار باریک است و در این‌ بین روزانه چند تصادف صورت می‌گیرد.

تاجیک اظهار داشت: در روستاهای قرچک سالن ورزشی ساخته شده؛ ولی امکانات زیرساختی در آن دیده نشده است و تقاضا داریم در خصوص زیرساخت‌های سالن‌های ورزشی اهتمام ویژه داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر شما