شناسهٔ خبر: 23008279 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دستگیری هکر ٣هزار سایت

صاحب‌خبر -

رئیس‌پلیس فتای استان یزد با بیان اینکه عدم رعایت موارد ایمنی ساده در فضای مجازی باعث می‌شود تا از خط وای‌فای اینترنتی کاربران برای ارتکاب جرم استفاده شود، گفت: هکر بیش از سه هزار سایت با استفاده وای‌فای دیگران در یزد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش شرق، سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با اشاره به ضرورت ارتقای سطح آگاهی استفاده از فضای مجازی، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتای استان یزد در پی رصد و پایش فضای مجازی، فردی را که با سوءاستفاده و هک وای‌فای دیگران اقدام به هک‌کردن سایت‌های داخلی و خارجی می‌کرد، شناسایی و ردیابی کردند.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم، هویت فرد موردنظر با نام مسعود ف مشخص شد و بعد از آن با هماهنگی مقام قضائی وی به پلیس فتا احضار و در بازجویی اولیه و اظهاراتش مشخص شد که وای‌فای منزلش هک شده است.

رئیس‌پلیس فتای استان یزد گفت: با اقدامات فنی، متهم اصلی شناسایی و با دستور قاضی پرونده دستگیر و با ادله مکشوفه به پلیس فتا ارجاع داده شد که در مرحله نخست وی منکر هک وای‌فای و سایت‌ها شد که با رؤیت مستندات اخذشده از سوی کارشناسان فتا از لپ‌تاپش، به اعمال مجرمانه خود اعتراف و انگیزه‌اش را کسب درآمد و سرگرمی اعلام کرد.

ابوطالبی تصریح کرد: متهم ٢٠ساله به هک بیش از سه هزار سایت در طول سه سال با سوءاستفاده از وای‌فای‌های فامیل و همسایگان خود اعتراف و اقرار کرد پس از هک سایت‌های داخلی و خارجی برای اخاذی به مالک سایت‌ها پیام داده و از آنها پول دریافت کرده که از هر کدام از سایت‌های خارجی حدود صد دلار پول دریافت کرده است.

نظر شما