شناسهٔ خبر: 23007649 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

مديرکل دفتر ساماندهي توسعه تجارت وزارت کشاورزي :

هيچ محدوديتي براي واردات گوشت روسي نداريم

صاحب‌خبر -

در شرايطي که تاجران روسي از صادرات گوشت گوسفندي به ايران خبر داده‌اند، مديرکل دفتر ساماندهي توسعه تجارت وزارت کشاورزي اين خبر را تاييد کرد و گفت: با رعايت شرايط بهداشتي و ايجاد رقابت‌پذيري در بازار، هيچ محدوديتي براي واردات گوشت روسي نداريم. به گزارش ايسنا، مدير يک شرکت‌ روسي از آغاز صادرات گوشت گوسفندي کشورش به ميزان 10 تن در يک محموله خبر داد که اين موضوع از سوي وزارت جهاد کشاورزي تاييد شد.جمال مدرسي مديرکل دفتر ساماندهي توسعه تجارت وزارت جهاد کشاورزي ، گفت: براساس توافقات صورت گرفته در پي سفر وزير جهاد کشاورزي به روسيه و آستارخان مقرر شد طرف مقابل بتواند مانند ديگر کشورها محصولات مختلفي مانند گوشت به ايران صادر کند.

وي افزود: کشتارگاه‌هاي مشخص شده در آستاراخان براساس نظارت شرعي و بهداشتي صورت گرفته از سوي ايران، گوشت توليد مي شود و آن را به بازار ايران صادر مي‌کنند که در اين زمينه هيچ سقفي از نظر قيمت و وزن براي تامين گوشت قرمز توسط روسيه مشخص نشده است.

مديرکل دفتر ساماندهي توسعه تجارت وزارت جهاد کشاورزي، اظهار کرد: گوشت گوسفندي که از روسيه به ايران صادر مي‌شود به صورت گرم و منجمد است؛ به گونه‌اي که با توجه به نزديک بودن مرزهاي دو کشور، پس از کشتار به وسيله هواپيما يا ترانزيت زميني به ايران حمل مي‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما