شناسهٔ خبر: 23003471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در قزوین:

با وجود سرمایه‌های دینی چشم به نسخه‌های غربی نداشته باشیم

امام جمعه قزوین گفت: وقتی نظام الهی و دینی که غیر قابل مقایسه با نظامات متعارف دنیا است، وجود دارد، دیگر نیاز نیست که دستمان را به سمت غرب دراز کنیم و چشم به نسخه‌های آن‌ها داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد با اشاره به آیه 13 سوره حجرات، آن را شعار برجسته اسلام در حمایت از انسان‌ها عنوان کرد و اظهار کرد: خداوند در این آیه فرمود «اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانیديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شما است».

وی در ادامه افزود: اگر محققان تمام منابع عالم را مورد بررسی قرار دهند، به یقین نمی‌توانند چنین بسته حمایتی که خداوند ارائه کرده است را در نظامات دیگر مشاهده کنند و این بسته حمایتی، بدون هیچ تفاوتی شامل همه زنان و مردان می‌شود و این آیه شریفه بزرگ‌ترین منشور حمایت از انسانیت در سراسر عالم است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 70 سوره اسراء می‌فرماید «و به راستى ما فرزندان آدم را گرامى داشتيم» که شامل زنان و مردان می‌شود و حمایت حقیقی از انسانیتِ انسان‌ها است.

وی به آیات دیگری در تأیید تساوی حقوق زن و مرد در قرآن اشاره کرد و اظهار کرد: خداوند وقتی مسائل مهمی را مطرح می‌کند، می‌فرماید تفاوتی ندارد که زن باشید و یا مرد، و برتری انسان‌ها را از هر جنسیتی در جدیت آن‌ها در دست‌یابی به تقوا دانسته است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه در اسلام، پیغمبر(ص)، امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) الگوی ما معرفی شده‌اند گفت: آسیه و مریم در عصر و زمانه‌ای الگو معرفی شده‌اند که در آن زمان برخی‌ها دختران خود را موجب خفت و سرافکندگی خود می‌دانستد و این‌ها نمونه‌هایی است که نشان دهنده جایگاه والای زن در نظام دینی است.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: وقتی سرمایه‌های دینی داریم، نیاز نیست در نظامات اجتماعی جستجو کنیم تا نظامی را پیدا کنیم که از زن حمایت کرده باشد، وقتی نظام الهی و دینی که غیر قابل مقایسه با نظامات متعارف دنیا است، وجود دارد، دیگر نیاز نیست که دستمان را به سمت غرب دراز کنیم و چشم به نسخه‌های آن‌ها داشته باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در عالم دو اراده وجود دارد که یکی اراده خداوند، و دیگری اراده شیطان است و مستکبران، کفار و شیاطین اراده کرده‌اند که نور خداوند را خاموش کنند اما خداوند وعده کرده است که نورش عالم را فرا می‌گیرد و به یقین هیچ چیز نمی‌تواند مانع تحقق اراده الهی شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با یادآوری کشتار آمریکایی‌ها در کشورهای مسلمان علیه زنان و کودکان، ابراز کرد: آمریکایی‌ها و متحدانش، زنان و کودکان بسیاری را در یمن، فلسطین، لبنان و جنگ تحمیلی علیه ایران به خاک و خون کشیدند و اینها نمونه‌هایی از خشونت آن‌ها علیه کودکان و زنان است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: این‌ها بخشی از خشونت‌های آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی و متحدانش است که در منطقه مشاهده می‌کنیم و ضروری است در خصوص خشونت‌ها و کشتارهای آنها علیه کودکان، زنان و مردان که کشتار جمعی محسوب می‌شود، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی بیشتر صورت گیرد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار خانم معصومه مرادیان، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین هم گزارشی از برنامه‌های خود در حوزه بانوان و خانواده ارائه کرد./873/د103/ب1

نظر شما