شناسهٔ خبر: 22998118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون آموزش و پروش استان مرکزی:

حمایت از فعالیت‌های پژوهشی در آموزش و پرورش استان مرکزی افزایش می‌یابد

R41371/P1486/S6,73/CT11 / R41371/P1486/S6,73/CT11

معاون پژوهش آموزش و پروش استان مرکزی گفت: حمایت از فعالیت‌های پژوهشی در آموزش و پرورش استان مرکزی افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهرام حسین‌آبادی ظهر امروز در مراسم تقدیر از معلمان پژوهنده استان مرکزی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد اظهار داشت: 23 هدف عملیاتی بنابر فصل هفتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به منظور فعالیت‌های آموزش و پرورش ترسیم شده که در راستای توسعه فرهنگ، پژوهش چهار راهکار از جمله توسعه پژوهش و نوآوری، حمایت از آثار پژوهش، انتشار یافته‌های پژوهشی و بست و توسعه کرسی‌های نظریه‌پردازی است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی در زمینه پژوهش دارد، بنابراین آموزش و پرورش تلاش کرده که در حد توان خود در عرصه پژوهش از ظرفیت‌ها استفاده کند.

معاون پژوهش آموزش و پروش استان مرکزی تصریح کرد: اکنون بیش از 40 نفر از معلمان نویسنده و 100 نفر از مقاله‌نویسان استان مورد حمایت نسبی آموزش و پرورش قرار گرفته و بخشی از هزینه‌های مورد نیاز آنها هم پرداخت می‌شود.

حسین‌آبادی بیان کرد: نازل‌ترین قسمت هر پژوهش این است که محقق برای کسب امتیاز پژوهش به پژوهش بپردازد، همچنین براساس رویه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پژوهش باید بر روی دیگران تاثیر گذارد.

وی ادامه داد: زمانی که معلم پژوهش را آغاز می‌کند ابتدا باید دانش‌آموزان همان کلاس از این پژوهش تاثیر بگیرند که این موضوع اگر به وقوع بپیوندد نشانه موفقیت در پژوهش است.

معاون پژوهش آموزش و پروش استان مرکزی عنوان کرد: همیشه نباید انتظار تاثیرات بزرگ را در پس اقدامات داشته باشیم این درحالی است که دو نفر از دانشمندان جرم‌شناس آمریکایی تئوری پنجره شکسته را مطرح کرده‌اند که براساس آن تغییرات کوچک می‌تواند اثرات بزرگ و مهمی را به‌دنبال داشته باشد.

حسین‌آبادی خاطرنشان کرد: این دو جرم‌شناس سطح شهر را بررسی کردند و متوجه شدند که خط خطی‌های موجود بر در و دیوار افزایش وقوع جرم را به‌دنبال دارد و از مسئولان خواستند تا این خط‌خطی‌ها را از بین ببرند که در نتیجه  در مراحل اولیه تا 70 درصد از وقوع جرم در این مناطق کاهش یافت.

وی اضافه کرد: معلمان با ایجاد یک پژوهش ساده در کلاس می‌توانند تحول بزرگی را در سیستم آموزشی ایجاد کنند و همچنین در سال‌های گذشته اقدام پژوهی به عنوان یک ظرفیت مورد توجه مسئولان قرار گرفته که باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما