شناسهٔ خبر: 22995379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان کرمان:

کارشناسان نقش مهمی در مهندسی پرونده‌های قضایی دارند

قضات به دلیل اطلاع نداشتن از همه حوزه‌ها، براساس قانون از نظرات کار‌شناسان استفاده و بنا بر اعتماد به نظر کار‌شناسان اقدام به صدور رای می‌کنند.

صاحب‌خبر -

کرمان - ایلنا: حجت الاسلام علی توکلی در آیین تحلیف ۱۹ نفر از کار‌شناسان رسمی جدید الورود کانون کار‌شناسان رسمی دادگستری استان کرمان، افزود: قضات به دلیل اطلاع نداشتن از همه حوزه‌ها، براساس قانون از نظرات کار‌شناسان استفاده و بنا بر اعتماد به نظر کار‌شناسان اقدام به صدور رای می‌کنند.

به گزارش ایلنا از کرمان وی اظهار کرد: کار‌شناسان شایستگی همکاری با دستگاه قضایی را پیدا کرده‌اند که ارزشمند است و باید از آن حفاظت و حراست شود.

وی با اشاره به اینکه از صلاحیت و نظرات فنی و حرفه‌ای کار‌شناسان در رسیدگی به پرونده‌های قضایی استفاده می‌شود، تصریح کرد: کار‌شناسان باید نسبت به حفظ این صلاحیت توجه لازم را داشته باشند و نگذارند لطمه‌ای به آن وارد شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه کار‌شناسان برای مراقبت از جایگاه و اعتماد عمومی نسبت به خود همواره باید حساس باشند، عنوان کرد: خدا ترسی، شجاعت و تمطیع نشدن از جمله ابزار و لوازم مورد استفاده کار‌شناسان در این راه است.

وی خطاب به کار‌شناسان جدید الورود اظهار کرد: اگر از خدا بترسید، نظرات خود را در بحث‌های کار‌شناسی درست و واقعی می‌نویسید و با شجاعت، حق را نوشته و نظر خود را ارایه می‌دهید.

حجت الاسلام توکلی گفت: در بحثکارشناسی‌های گروهی و ارجاع پرونده‌ها به هیات کار‌شناسی باید تک تک کار‌شناسان از نزدیک موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

وی خطاب به هیات مدیره کانون کار‌شناسان رسمی دادگستری نیز گفت: سعی کنید با معرفی کار‌شناسان خبره و خوشنام برای کار‌شناسان تازه وارد، الگوسازی کنید.

وی با اشاره به کار‌شناسان مباحثمنابع طبیعی و معدن تاکید کرد: در این دو حوزه باید بسیار دقیق باشید و از نزدیک پرونده را خوب مطالعه و سعی کنید نظر کار‌شناسی شما به ضرر دولت و مردم نباشد و هر کسی به حق قانونی خود دست یابد.

در پایان این آیین، متن سوگندنامه از سوی کار‌شناسان رسمی جدیدالورود قرائت شد.

نظر شما