شناسهٔ خبر: 22993873 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران در بازدید از سازمان پارکها، مطرح کرد:

هزینه قطع درختان باید واقعی شود

عضو شورای شهر تهران در بازدید از سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران، تاکید کرد هزینه قطع درختان باید واقعی شود تا از عوارض ناشی از آن جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش میلانی؛ عضو کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری در بیست و هشتیمن جلسه این کمیسیون، گفت: باید مطالعات در خصوص هزینه های وارده به شهر در اثر قطع یک درخت انجام شود، چرا که درختان مزایای متعددی همچون تولید اکسیژن و غبارگیری برای شهر دارند که با قطع هر درخت، شهر از این مزیت محروم می شود.

وی اظهار داشت: باید خسارت قطع هر درخت به صورت واقعی محاسبه شده و اعلام شود.

عضو شورای شهر تهران به مصوبه حفظ ونگهداری از درختان خیابان ولیعصر (عج) اشاره کرد و گفت: باید گزارش اجرای این مصوبه تهیه شده به طور مرتب به صورت مکتوب به شورا ارائه شود.

میلانی به موضوع اقتصاد شهری اشاره کرد و گفت: چشم انداز به گونه ای است که باید هزینه خدمات شهر از طریق عوارض تامین شود و باید مدلی در حوزه سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران برای این موضوع طراحی شود.

وی همچنین به موضوع آب خام اشاره کرد و گفت: موضوع آب خام موضوع بسیار مهمی است و اگر برآورد بر این است که با سازمان مشاور نمی توان این طرح را به جایی رساند خود سازمان راسا وارد عمل شده و آن را تکمیل کند.

عضو شورای شهر تهران بر ضرورت تکمیل شناسنامه باغات شهر تهران تاکید کرد و گفت سامانه های اطلاعاتی به شدت نیازمند این آمار هستند و امیدواریم در سال ۹۷ اطلاعات مربوط به باغات تکمیل شود.

میلانی همچنین به موضوع فرهنگ سازی در حوزه حفظ و گسترش فضای سبز و مشارکت شهروندان در آن تاکید کرد و گفت: این موضوع بحث مهم اجتماعی است و ضرورت دارد تیم کارشناسی جامعه شناس برای آن برنامه ریزی کند.
 

نظر شما