شناسهٔ خبر: 22988966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

به ابتکار مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر؛

مجمع خیرین حوزه‌ساز در بناب راه‌اندازی و فعال شد

مجمع خیرین حوزه‌ساز به ابتکار مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) و مشارکت خیرین شهرستان بناب راه‌اندازی و فعال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رضا باقری بنابی، معاون اجرایی و پشتیبانی مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب عصر امروز در نخستین جلسه انتخاب اعضای مجمع خیرین حوزه‌ساز در این شهرستان به ارائه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه بناب پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون از 13 استان کشور در مدارس علمیه بناب طلبه در حال تحصیل هستند.
وی با بیان این‌که هم اکنون 449 طلبه در مدرسه علمیه برادران حضرت ولی‌عصر(عج) مشغول تحصیل علوم و معارف دینی هستند، خاطرنشان کرد: تنها  70 نفر از این تعداد را طلاب بنابی تشکیل می دهند، که نشان می‌دهد این مرکز علوم دینی مورد اقبال و استقبال جوانان علاقه‌مند به تحصیل در استان‌های مختلف کشور است.
حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این‌که مدرسه علمیه بناب دارای 18 کلاس درس، 25 هزار جلد کتاب و 48 واحد سازمانی برای اساتید و کارکنان است، گفت: ساختمان فعلی مدرسه علمیه بناب 21 سال قبل کلنگ زنی و در سال 1380 مورد بهره برداری قرار گرفت که دارای 240 حجره با ظرفیت پذیرش 650 طلبه برادر است.
معاون اجرایی و پشتیبانی مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب ادامه داد: علیرغم آمادگی مدرسه علمیه بناب برای پذیرش طلبه در سطح دکترا، به دلیل عدم تکمیل زیرساخت های موجود و تأمین نشدن برخی امکانات؛ فعلاً طلبه برای سطح دکترا جذب نشده است.
وی با بیان این‌که طلاب مدرسه علمیه بناب تا پایه دهم تحصیل کرده و برای ادامه تحصیلات خود به قم یا دیگر مراکز حوزوی بزرگ کشور هجرت می کنند، گفت: 140 طلبه خواهر نیز در مدرسه علمیه خواهران بناب در حال تحصیل هستند که تاکنون برای احداث ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران بیش از 14 میلیارد ریال هزینه شده است.
حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این‌که ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران در فضایی با زیربنای دو هزار و 400 مترمربع در حال احداث است، تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت خیرین منطقه، همزمان با ایام الله دهه فجر امسال این مرکز علوم دینی مورد بهره برداری قرار گیرد.
گفتنی است، در ادامه این نشست که با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، تعدادی از مدیران مدارس علمیه استان و جمعی از معتمدان منطقه‌ای همراه بود؛ 36 نفر از شهروندان بنابی از قشرهای مختلف با انتخاب حاضران، به عنوان اعضای مجمع خیرین حوزه ساز شهرستان بناب انتخاب شدند./935/
پ۲۰۳/ب۲

نظر شما