شناسهٔ خبر: 22988494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کیهان و خوانندگان

صاحب‌خبر -

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323



* در مورد دلیل و چرایی اقدام جدید رئیس‌‌جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب عرض می‌کنم حکمت الهی برای خراب کردن خانه دشمن بر این قرار گرفته که کلنگ به دست خودش بدهد.
9909---0911
* از ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باید تشکر کرد که چهره کریه دولت آمریکا را تا حدی بدون بزک نشان می‌دهد با این وصف بعضی‌ها در داخل با گرفتن مواجب و بعضا بدون مواجب و صرفا از روی بلاهت، همچنان به بزک کردن چهره شیطان بزرگ مشغول هستند.
0563---0915
* بابت مذاکره محرمانه وزیرخارجه انگلیس (یعنی حکومت پایه‌گذار رژیم صهیونیستی) با مسئولان کشور سوال‌های زیادی در اذهان مردم شکل گرفته که نباید بی‌پاسخ بماند. مثلا چرا باید این دیدارها همزمان با اعلام قدس به پایتختی اسرائیل از سوی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا صورت بگیرد.
علی مردانی و 7345---0912
* برای هر کشوری خطر بزرگ این است که نفوذی‌ها و جاسوسان در آن کشور احساس امنیت کنند. چطور جمهوری اسلامی چنین جانورانی را دستگیر و با حداقل مجازات، با درخواست کشوری که جاسوس متعلق به آن کشور است آزاد می‌کند؟  آیا این امر به جاسوسان جسارت نمی‌دهد که تن به چنین کاری بدهند و مطمئن باشند که در صورت دستگیری آزاد خواهند شد؟
5140---0913
* سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفته؛ ما به لحاظ بشردوستانه مسئله جاسوسان دو تابعیتی را بررسی می‌کنیم!  باباطاهر می‌گوید، چه خوش نامهربونی هر دو سر بی! در کدام یک از آن مجامع جهانی که حقانیت ما ثابت شده است، انگلیس خبیث یا شیطان بزرگ از ما حمایت کرده‌اند؟! کدام کشور در دنیا با جاسوسان این‌گونه برخورد می‌کند؟ مگر روباه پیر کم به کشورمان خیانت کرده است؟!
شکیبا
* تا کی قرار است در مقابل استکبار و نوچه‌های آن کوتاه بیاییم؟!  مگر اینجا ایران مقتدر نیست؟ مگر جوانان همین کشور در مقابل قدرتهای جهانی جنگ 8 ساله را مدیریت نکردند؟  مگر دماغ شیطان بزرگ و اذنابش را در عراق و سوریه به خاک نمالیدند؟
وحیدی
* چطور وقتی مسئولین کشورهای خارجی به کشورمان سفر می‌کنند بدون کمترین رودربایستی حرف خود را می‌زنند، با هر کسی می‌خواهند ملاقات می‌کنند، هیچ اطلاعاتی بروز نمی‌دهند با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نمی‌کنند ولی وقتی مسئولان کشورمان به سفرهای خارجی می‌روند اقدام به مصاحبه با رسانه‌های دیداری و نوشتاری می‌کنند با همه خوش و بش می‌کنند تخلیه اطلاعاتی می‌شوند و کمترین موضع‌گیری تندی علیه سیاست‌های غلط آن کشورها ندارند؟  مردم کشورمان راضی نیستند که مسئولان ما از شجاعت لازم برخوردار نباشند. دشمنان ملت هر غلطی دلشان می‌خواهند می‌کنند ولی ما از بیان حقایق ملموس شرم می‌کنیم؟!
محمود چهاربر- محلات شهرک جولان استان مرکزی
* وزیرخارجه انگلیس برای باز کردن گره‌های اقتصادی وارد کشورمان نشده بود. چون این روباه پیر مکار خود یکی از عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی است. پس وزارت‌خا رجه اگر مردم را نامحرم نمی‌داند به طور شفاف، گزارشی از گفت‌وگوهای دو جانبه در اختیار افکار عمومی قرار دهد، تا معلوم شود چه باج‌خواهی‌هایی صورت گرفته و چه وعده‌هایی شنیده و یا داده‌اند.
نیکنام
* آقای روحانی ریاست محترم جمهوری وقتی در طول 5 سال گذشته برای مسکن افراد فاقد مسکن کاری نکرده باید هم در مجلس به هنگام ارائه بودجه سال آینده به مسکن مهر حمله کند.
یک جانباز انقلاب
* در مناظره‌های تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری آقای روحانی و آقای جهانگیری به افزایش یارانه‌ها و احترام به حقوق شهروندی تاکید می‌کردند اما در ارائه لایحه بودجه سال 97 به مجلس انگار تنها مردم هستند که باید حتی از یارانه 45 هزار تومانی هم خداحافظی کنند! بهتر نبود به جای این کار، فاصله نجومی حقوق مدیران با دیگر اقشار را کم می‌کردند؟
ساکی و 5308---0916
* 13 خودروی لوکس قاچاق اگر به آتش کشیده می‌شد می‌توانستیم به رونق و اشتغال امیدوار باشیم اما نه تنها واردات 13 خودروی لوکس بلکه واردات هویج آمریکایی، خلال دندان و... پیچ و مهره‌های صنعت و اقتصاد کشور را از هم گسسته است.
7472---021
* سهم اندک اقتصاد دانش‌بنیان در بودجه 97  دولت در تضاد با اقتصاد مقاومتی است. فقط با فعالیت جوانان و نخبگان و حمایت دولت می‌توانیم به چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای از اقتصاد مقاومتی دست یابیم.
5898---021
* عوارض خروج از کشور در بودجه 97 مهم‌تر است یا بی‌تدبیری در توجه به اقشار کم‌درآمد جامعه؟ امیدوارم مجلس در بررسی لایحه بودجه 97 به قشر کم‌درآمد توجه بیشتری کند.
3250---021
* درآمد قبض‌های برق، مخابرات و گاز می‌تواند چند برابر یارانه را بازگرداند، این پول‌ها کجا سرمایه‌گذاری یا واریز می‌شود که مشاهده نمی‌شود؟
1488--021
* همانطور که متاسفانه به علت بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت روند کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار را در کشور شاهدیم، دارو نیز توسط دولت بیش از 30 درصد افزایش قیمت یافته و بسیاری از داروها نیز از تحت پوشش بیمه خارج شده‌اند. چرا؟!
گودرزی- بروجرد
* این چه دولت تدبیر و امیدی است که هر روز که از خواب برمی‌خیزیم با ناامیدی بیشتری به آینده می‌نگریم. ما که شب‌ها داخل خودرو می‌خوابیم فقط با سخنان ناامیدکننده مواجه می‌شویم که یارانه‌ها را قطع می‌کنیم، سوخت را گران می‌کنیم. برخی رسانه‌ها مثل کیهان هم که حقایق را می‌نویسند یا باید توقیف شوند یا محکوم! چندرغاز حقوقی هم که بیست و هفتم یا بیست و هشتم ماه پرداخت می‌شد به 4-5 ماه بعد موکول شده است!
یک کمک راننده از تهران
* اصلاح‌طلبان با توصیه‌های علنی خود به جهانگیری برای کناره‌گیری از دولت دوازدهم به دلیل انتخابات 1400 نشان دادند که اولا قبول دارند که دستاورد دولت روحانی تقریبا هیچ بوده و ثانیا آن‌ها تشنه قدرتند نه شیفته خدمت!
3862 ---- 0930
* مسئولین دولتی که با استقبال گرم از وزیر خارجه روباه پیر پذیرایی کردند روز جمعه در کجا بودند که در راهپیمایی ضدصهیونیستی آمریکایی شرکت کنند؟ مگر همین انگلیس خبیث نبود که نقش اصلی را در فتنه 88 داشت؟ مگر همین انگلیس پلید نبوده که به قتل‌عام ایرانیان در قحطی کشورمان نقش اصلی را داشته است؟! چرا برخی دچار آلزایمر سیاسی شده‌اند؟!
عباسی تهران
* وزیر رفاه طوری سخن می‌گوید که گویا تمام خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر که سالهاست رنج نگهداری این امانت‌های الهی را تحمل می‌کنند وضع زندگیشان گل و بلبل است و صاحب‌خانه شده‌اند و فقط مانده خانواده‌های دارای یک معلول که آن هم در ابتدای سال 97 حل خواهد شد! بارها و آخرین بار در 96/9/17 از مدیر بهزیستی استان کردستان درخواست وام کردم که بتوانم در روستا به ساخت مسکن اقدام کنم حتی حاضر به پاراف نامه هم نشد و گفت: نداریم!
خانواده دو معلول مستاجر از سنندج
* معلولین جامعه متاسفانه در گیرودار پاس‌کاری بین مجلس و دولت، سرگردانند. نه دولت برای اشتغال آنها قدمی برمی‌دارد و نه مجلس توان وادار کردن دولت در به‌کارگیری آنها دارد. نماینده‌ای طی نامه‌ای از وزیر می‌خواهد که مشکل این معلول را حل ‌کنید وزیر محترم نیز نامه می‌نویسد، اشتغال تابع آزمون است! معلولی که نتواند به سرکار برود با این هزینه بخورونمیر بهزیستی چگونه می‌خواهد امرارمعاش کند؟! از مسئولین امر درخواست می‌کنم گره مشکلات معلولین جامعه را با اشتغال آنها باز کنند.
یک هموطن معلول از آذربایجان

نظر شما