شناسهٔ خبر: 22988482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بی توجهی به برنج عاقبت چای و ابریشم را در پی خواهد داشت

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم آستانه در مجلس با بیان اینکه اگر مجلس نگاه ویژه به کشاورزی نداشته باشد برخی محصولات از تولید خارج می شوند گفت: عاقبت برنج همان خواهد شد که بر سر چای و ابریشم آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمدحسین قربانی، نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی امروز (22آذر) در نشست شورای اداری که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار کرد: شغل اصلی مردم گیلان کشاورزی است.

 

وی با بیان اینکه اگر مجلس نگاه ویژه به کشاورزی نداشته باشد برخی محصولات از تولید خارج می شوند گفت: تولید برنج به مانند نوغان گیلان اگر مورد توجه و حمایت نباشد از تولیدش کاسته خواهد شد، بر سر برنج همان خواهد آمد که بر سر چای و ابریشم آمده است.

 

قربانی اذعان کرد: مصیبت برنج اکنون در گیلان مشکل ساز شده است، با ورود بی رویه برنج قیمت کاهش و در نتیجه تولید این محصول ارزشمند گیلان کاهش  یافت.

 

نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشاورزی و گردشگری از ظرفیت های اشتغالزای گیلان شمرده می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با مدیریت و برنامه ریزی و حمایت دولت می توان زمینه اشتغال و تولیدات کشاورزی را فراهم آورده وآن را رونق داد.

 

قربانی به مدیریت آب اشاره کرد و افزود: مدیریت آب های مرزی از مقوله های مهمی در گیلان است که باید بدان توجه کرد.

 

نماینده مردم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی به تصویب رسانده است.

 

وی ادامه داد: 800 تا 900 هزار تن برنج در گیلان تولید می شود که به دلیل رکود و ورود بی رویه برنج نیمی از آن انبار شده است.

 

لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار کرد: انباشت زباله از معضلات زیستی گیلان شمرده می شود.

 

وی با بیان اینکه راه آهن رشت – قزوین از پروژه های مهم ملی گیلان است که به زودی راه اندازی خواهد شد گفت: راه آهن رشت- آستارا از دیگر پروژه های است که باید مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شود.

 

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با تبدیل زباله به انرژی می توان معضلات زباله سراوان و گیلان را کاهش داد.

نظر شما