شناسهٔ خبر: 22986406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام رحیمی صادق:

تحقیق و پژوهش نتیجه ورودی و خروجی مناسب از حوزه علمیه است

رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه تحقیق و پژوهش ثمره ورودی و خروجی مناسب از حوزه علمیه است، گفت: اگر آنچه در حوزه فرا گرفته می شود درست، عمیق و همراه با پژوهش باشد تاثیر مناسب را می گذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد هادی رحیمی صادق رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران در مراسم تجلیل از پژوهشگران و طلاب برتر مدرسه علمیه آیت الله ایروانی(ره) که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، گفت: اگر حوزه علمیه بخواهد مفید و پرفایده باشد و به قول مقام معظم رهبری رسالت های طلبگی خود را انجام دهد رمزش این است که همواره دارای ورودی و خروجی مناسب باشد که اگر چنین نباشد به یک مرداب تبدیل شده و در نتیجه مضر خواهد بود.

رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای داشتن ورودی مناسب در حوزه علمیه همواره به تهذیب نیاز است، طلبه ای مفید است که دائما علم فراگیرد و خروجی مناسب آن است که علم را به مردم و مخاطبان برسانیم.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش ثمره ورودی و خروجی مناسب حوزه است، اگر آنچه فرا می‌گیرم درست، عمیق و همراه با پژوهش باشد به نظر می رسد موثر خواهد بود.

حجت الاسلام رحیمی صادق اضافه کرد: اگر آموزش حوزه علمیه، تحصیل و طلبگی بخواهد موثر باشد باید همراه با پژوهشی باشد و اگر می خواهیم خروجی مناسب داشته باشیم باید برآمده از تحقیق و پژوهش باشد. امیر مومنان(ع) در این رابطه می فرمایند؛ «لا سنه افضل من التحقیق»،« لا ینفع اجتهاد بغیر التحقیق»،« لا علم کالتحقیق» و «علیکم بالدرایات لا بالروایات»./811/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما