شناسهٔ خبر: 22985403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت کردستان خبر داد

پرداخت بیش از 75 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از پرداخت 75 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار در دو بخش صنعتی و کشاورزی ثبت نام شده در طرح بهین‌یاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی بعد از ظهر امروز در کارگروه رفع موانع تولید استان که با حضور اعضای کارگروه در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ثبت نام از واحدهای مشکل‌دار در سال‌جاری از مرداد ماه شروع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در مجموع تا این لحظه بیش از 54 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع در بخش صنعت در سال به 40 مورد 64 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: در بخش کشاورزی نیز  10 میلیارد تومان به واحدهای مشکل‌دار پرداخت شده است.

دره‌وزمی تصریح کرد: در مجمع از ابتدای امسال تاکنون به 107 مورد واحد در دو بخش صنعت و کشاورزی بیش از 75 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در مجموع 118 مورد مصوب کارگروه رفع موانع تولید بوده که در بین بانک ها در سطح استان تقسیم شده است.

دره‌وزمی خاطرنشان کرد: اگر مشکلی در بحث پرداخت تسهیلات وجود دارد بانک ها اعلام کنند، البته از برخی از بانک ها که در زمینه پرداخت تسهیلات اقدامات خوبی انجام داده اند تشکر می کنیم.

وی افزود: از لحاظ ثبت نام واحدها در سایت بهین یاب در قیاس با سطح ملی از نظر تعداد 2.2 درصد کل کشور  و از نظر واحدهای معرفی شده به بانک ها 3.4 درصد کل کشور را به خود اختصاص داده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: اکثر واحدهای تولیدی مشکل‌دار در استان دارای بدهی هستند و همین بدهی های گذشته مشکلاتی را در بحث پرداخت تسهیلات برای آنها فراهم کرده است.

انتهای پیام/ن

نظر شما