شناسهٔ خبر: 22983417 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی خبر داد

طرح زمستانه انتظامی ترافیکی استان مرکزی آغاز به کار کرد

جوان آنلاين / جوان آنلاين

سرهنگ یوسف سپهوند جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در آیین آغاز به کار طرح زمستانه انتظامی ترافیکی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: بیش از 6 هزار و 200 کیلومتر راه ارتباطی در این استان وجود دارد که تنها 10 درصد آنها چهار بانده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ یوسف سپهوند جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در آیین آغاز به کار طرح زمستانه انتظامی ترافیکی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: بیش از 6 هزار و 200 کیلومتر راه ارتباطی در این استان وجود دارد که تنها 10 درصد آنها چهار بانده است .
وی بیان کرد: 90 درصد راه های ارتباطی این استان دو بانده است که این مهم در افزایش حوادث رانندگی منجر به فوت نقش دارد .
سرهنگ سپهوند ادامه داد: همه دستگاه ها باید برای کاهش حوادث رانندگی به ویژه حوادث منجر به فوت تلاش خود را به کار گیرند تا راه های ارتباطی ایمن تر شود .
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: تدابیر لازم برای اجرای مطلوب طرح زمستانه انتظامی ترافیکی در این استان اندیشیده شده و انتظار است شهروندان همکاری مناسبی با دست اندرکاران اجرای این طرح داشته باشند .
سرهنگ سپهوند عنوان کرد: خطاهای انسانی در صدر بروز حوادث رانندگی منجر به فوت استان مرکزی است که می طلبد رانندگان توجه بیشتری به قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند .
مدیرکل بحران استان مرکزی نیز در این آیین گفت: هماهنگی بین دستگاه های مرتبط در اجرای طرح زمستانه این استان امری ضروری است .
سعید فرخی افزود: 33 وظیفه دستگاه های اجرایی در راستای این طرح در مدیریت بحران استان مرکزی مصوب و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است .
مدیرکل بحران استان مرکزی تاکید کرد: رانندگان در زمان بارش نزولات آسمانی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم نکات ویژه رانندگی در حین بارش را رعایت کنند .
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم در این آیین گفت: طرح زمستانه انتظامی ترافیکی این استان تا 20 اسفندماه جاری ادامه دارد و در راستای این طرح روزانه 2 تیم ثابت در گردنه های قاقان و زالیان در محور بروجرد مستقر هستند .
سرهنگ ایرج کهریزی افزود: 40 تیم پشتیبان نیز برای این طرح در نظر گرفته شده و اولویت در اجرای این طرح کنترل تجهیزات زمستانه خودروها است .
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: رانندگان در زمان بارش نزولات آسمانی قبل از سفر از وضعیت راه های ارتباطی آگاهی پیدا کنند و بدون اطلاع وارد محورها نشوند .
سرهنگ کهریزی گفت: در این راستا می توانند با شماره های 110، 141 (مرکز مدیریت راه های کشور) تماس برقرار کنند .
وی اظهار کرد: اطمینان از سلامت خودرو و همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانه از جمله زنجیر چرخ و سوخت کافی در هنگام سفر از دیگر موارد ضروری است که باید توسط رانندگان رعایت شود .
در هشت ماه امسال وقوع حوادث منجر به فوت در محورهای ارتباطی استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش یافته است .

نظر شما