شناسهٔ خبر: 22982314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار گلستان در جمع مدیران نشریات و خبرگزاری ها:

استان باید به سمت توسعه حرکت کند/ با هیچ کس عقد اخوت نبسته ام

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان با بیان اینکه استان باید به سمت توسعه حرکت کند و توسعه هم با پول دولت اتفاق نمی افتد، افزود: بودجه استان هر چقدر هم باشد اتفاق تازه ای در استان رخ نخواهد داد. با این اعداد و ارقام استان به سمت توسعه نمی رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سید مناف هاشمی، استاندار گلستان، امروز (22 آذر) در نشست با مدیران نشریات و خبرگزاری های استان با بیان اینکه نقش امروز مطبوعات و رسانه خیلی متفاوت تر از قبل شده است، گفت: این جریان شکل گرفته در سال های اخیر بسیاری از معادلات را به هم ریخته است.

 

وی افزود: باید واقعیت ها را کنار بگذاریم و مشکلات محلی استان را با بومی کردن برای آن راهکار پیدا کنیم.

 

هاشمی با اشاره به اینکه ششمین برنامه توسعه در حال اجراست، تصریح کرد: اگر ما نتوانیم در برخی از موضوعات به کشورهایی همچون کره جنوبی برسیم باید به مسائل و مشکلات خودمان برگردیم.

 

وی با اشاره به چالش های موجود در دنیا، اظهارداشت: خوشحالیم که در همین شرایط توانستیم با وحدت و امنیت کامل زندگی کنیم.

 

استاندار گلستان گفت: در حوزه فرهنگ، هنر، مطبوعات، تئاتر و رسانه نگرانی در سطح ملی وجود دارد و فقط استانی نیست.

 

رونق پول و نقدینگی در استان مشکلات را حل می کند

وی با بیان اینکه اگر توسعه یک استان اتفاق افتد خیلی چیزها رخ خواهد داد، افزود: اگر رونق پول و نقدینگی در استان راه بیفتد خیلی مسائل رونق می گیرد.

 

هاشمی تاکید کرد: باید ریشه کار درست انجام شود. تلاش مان باید این باشد که اقتصاد استانی را درست کنیم. فاصله طبقاتی با مردم خیلی زیاد است.

 

استان باید به سمت توسعه حرکت کند

وی با بیان اینکه استان باید به سمت توسعه حرکت کند و توسعه هم با پول دولت اتفاق نمی افتد، افزود: بودجه استان هر چقدر هم باشد اتفاق تازه ای در استان رخ نخواهد داد. با این اعداد و ارقام استان به سمت توسعه نمی رود.

 

استاندار گلستان از اعلام آمادگی برای حمایت از سرمایه گذاران در استان خبر داد و گفت: 40 تا 50 موضوع را با دستگاه های اجرایی شناسایی کردیم. همچنین مدیران دستگاه های اجرایی جهت پیگیری فعال شده اند.

 

با هیچ کس عقد اخوت نبسته ام

وی با اشاره به تغییر مدیران استانی، افزود: با هیچ کس عقد اخوت نبسته ام. اعتقادم این است که باید مدیرانم را بشناسم. هدف ما فقط کار است. ما با شناسایی انسان های شایسته سعی می کنیم در استان توسعه ایجاد کنیم.

 

هاشمی تاکید کرد: اعتقاد دارم باید از مدیران استانی استفاده شود. من تحت تاثیر هیچ فشاری قرار نخواهم گرفت. اولین مسئله مهم من در استان رضایتمندی خداوند و مردم است.

 

وی ادامه داد: به مدیران هم گفتم اگر فکر می کنید نمی توانید پابه پای ما بیائید خیلی صادقانه و با صلابت یک نفر را بگذارید.

 

باید با تغییر رویکرد زندگی کنیم

استاندار گلستان با بیان اینکه استاندار و تیمش باید بیش از 500 موضوع مهم را راهبری کنند، خاطرنشان کرد: باید همه ما یک هدف را دنبال کنیم. جدا از همه دغدغه ها اگر هدف توسعه استان باشد موفق خواهیم شد.

 

وی افزود: باید با تغییر رویکرد زندگی کنیم. شرایط الان استان با 20 سال قبل تغییر کرده است. اگر نگاه توسعه ای برای استان نبینیم موفق نخواهیم شد.

 

هاشمی با بیان اینکه نباید مشکلات مان مسائل توسعه ای استان را تحت الشعاع قرار دهد، گفت: مسابقات کبدی می توانست استان را میزبان 5 برنامه بزرگ دیگر کند که خودمان آن را خراب کردیم.

 

نباید در استان طلبکارانه رفتار کرد

وی تاکید کرد: اگر قرار است مسیر توسعه در استان رخ دهد باید نفاق کنار برود و نباید طلبکارانه برخورد شود. من از هیچکس ابایی ندارم و مسیر کاری من انتخاب افراد شایسته است.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه اینطور نگاه ها و سهم خواهی ها متاسفانه استان را آسیب زده است، خطاب به رسانه های استان گفت: اگر دلسوز استان هستید کمک کنید تا استان به سمت و سوی مثبت پیش رود.

 

وی در خصوص توسعه استان، افزود: در حال حاضر استان برخوردار از وحدت اقوام و هماهنگی و امنیت است و از 8 بعد برای توسعه استان می توان اقدام کرد و بهترین شرایط گردشگری را در استان ایجاد کرد.

 

پرداخت 210 میلیارد تومان تسهیلات برای رفع موانع تولید

هاشمی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در حوزه صنعت، معدن و تجارت، گفت: در این حوزه ده ها پیگیری انجام و رفع مشکل شده است. تا کنون 210 میلیارد تومان تسهیلات برای رفع موانع تولید پرداخت شده است.

 

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال هم رسانه ها باید کمک کنند. ما به دنبال حل کردن مشکلات ورشکستگان نیستیم. کسانی که در تولید و صنعت موفق بودند را دعوت کردیم و حمایت می کنیم.

 

استاندار گلستان از فعال سازی سه شورای راهبردی حوزه رسانه، جوانان و بانوان خبر داد و گفت: با استفاده از این سه گروه فکری بتوان آسیب ها و چالش ها راشناسایی و برای توسعه استان گام برداشت.

 

نظر شما