شناسهٔ خبر: 22981020 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده سازمان ملل خواستار بازدید شورای امنیت از میانمار شد

خبرگزاری شبستان:نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل خواستار بازدید اعضای شورای امنیت از میانمار و بنگلادش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز،یکی از مقامات بلندپایه سازمان ملل از شورای امنیت خواست تا موارد هولناک و تاثر انگیز آزار جنسی زنان مسلمان روهینگیا از سوی سربازان میانمار را مورد بررسی قرار دهد.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل همچنین خوستار بازدید شورای امنیت از میانمار و بنگلادش و پایان دادن به حملات علیه شهروندان روهینگیایی شد.

«پارمیلا پاتن» گفت که یکی از زنان روهینگیایی به اوگفته بود که به مدت 45 روز نزد نیروهای میانمار بود و بارها مورد تجاوز واقع شد.

به گفته او یکی دیگر از زنان روهینگیایی که در حین آزار جنسی مورد ضرب و شتم سرباز روهینگیایی قرار گرفته بود،بینایی یک چشم خود را از دست داد.

پاتن به شورای امنیت گفت:برخی از شاهدان عینی گزارش دادند که زنان و دختران پیش از اینکه بارها مورد تجاوز سربازان میانماری قرار بگیرند به درخت بسته می شدند.

وی افزود:برخی از زنان می گفتند که چگونه کودکانشان را غرق می کنند یا در آتش می اندازند تا سوزانده شوند.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل گفت که 15 عضو شورای امنیت باید از میانمار و همچنین اردوگاه مهاجران روهینگیایی در بازار کاکس بنگلادش بازدید کنند.

پارمیلا پاتن تاکید کرد که قطعنامه شورای امنیت خواستار توقف فوری خشونت ها علیه شهروندان روهینگیایی در ایالت راخین و اجرای عدالت در مورد عاملان این خشونت ها است.

این در حالی است که ارتش میانمار ماه گذشته با انتشار گزارشی همه گزارش های مطرح شده درباره کشتار و تجاوز به مسلمانان روهینگیایی از سوی نیروهای امنیتی را انکار کرد.

نظر شما