شناسهٔ خبر: 22980254 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلمساز ارومیه ای، داور جشنواره منطقه ای اروند

ارومیه- ایرنا- رئیس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی گفت: یوسف کارگر، فیلمساز ارومیه ای به عنوان یکی از اعضای هیات انتخاب و داوری بخش فیلم پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان 'اروند' معرفی شد.

صاحب‌خبر -

احسان مهدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جشنواره از سوم تا ششم دی‌ جاری برگزار می شود، افزود: هیات انتخاب بخش فیلم این جشنواره متشکل از سیدرضا صافی، طوفان نهان‌قدرتی، سالم صلواتی، محمد حمزه‌ای و یوسف کارگر فیلم های این فستیوال را داوری می کنند.
وی اضافه کرد: این جشنواره با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان به همت انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا 36 فیلم در بخش داستانی، 15 فیلم در بخش مستند، 9 پویانمایی و چهار فیلم تجربی در این جشنواره رقابت می کنند.
به گزارش ایرنا، یوسف کارگر متولد 1364 در ارومیه بوده و کارشناس ارشد سینماست؛ وی تاکنون فیلم های کوتاه مستند ' بر کرانه ارس ' (1391) و ' سرزمین اتحاد ' (1391) و سه فیلم کوتاه داستانی ' مرثیه ای برای شب ' (1391)، ' آغی ' (1394) و ' آرا ' (1396) را با همکاری انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی تولید کرده است.
فیلم کوتاه 'آرا' اثر این فیلمساز تندیس جایزه بزرگ جشنواره منطقه ای شبدیز را کسب کرده است و در نخستین فستیوال بین المللی خود در شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ایرلند حضور می یابد.
انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه و مهاباد دارای دفتر بوده و یک نمایندگی آن در بوکان دایر است؛ این انجمن 25 جایزه را در سال های 1394 و 1395 در بیش از 70 جشنواره بین المللی فیلم و عکس برای این استان به ارمغان آورده است.
آموزش و تولید فیلم های کوتاه هنرجویی و حرفه ای، عکاسی و نمایش فیلم های تاثیرگذار در طول سال از فعالیت های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی است.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

نظر شما