شناسهٔ خبر: 22976971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست معاون صنایع دستی از استاندار سیستان و بلوچستان

نمایندگی سیستان و بلوچستان / نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علی اوسط هاشمی-استاندار سابق توجه ویژه‌ای به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشت و پیگیری‌های او در این زمینه از ثبت بیابان لوت گرفته تا روستای کلپورگان به نتیجه رسیده بود. امیدوارم شما نیز نگاه گسترده‌ای به این حوزه داشته باشید.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، بهمن نامور مطلق اضافه کرد: استان سیستان و بلوچستان راهی جز توجه به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ندارد. توجه به این حوزه بهترین راه برای گسترش عدالت اجتماعی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است‌ .

وی از استاندار سیستان و بلوچستان خواست که در جلسه‌ای با علی اصغر مونسان- رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌های مربوط به استان را به روز کرده تا بتوان با انرژی بیشتری این راه را ادامه داد.

نامور مطلق گفت: صنایع دستی سیستان و بلوچستان ذخیره بزرگی است و می‌تواند به رونق اقتصادی صنایع دستی کشور کمک کند‌.

غدا هیجاوی، رییس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی نیز در این دیدار بیان کرد: بخشی از ثبت شهرهای خلاق به صنایع دستی و هنرهای بومی اختصاص دارد که از طریق سازمان بین الملی یونسکو ثبت می شود. از سال ٢٠١٤ ثبت شهرهای جهانی به صورت اختصاصی به شورای جهانی صنایع دستی واگذار شد. ایران و چین فعال ترین کشورهای شورای جهانی صنایع دستی در منطقه آسیا و اقیانوسیه هستند‌.

سید دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: به نظر می‌آید در این استان پکیجی از آثار طبیعی و تاریخی وجود دارد. این استان جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری از شهر سوخته گرفته تا کوه خواجه و کویر لوت دارد.

وی از اینکه به دلیل مشغله کاری نتوانسته در مراسم جشن جهانی کلپورگان شرکت کند، ابراز تاسف کرد و گفت: حاضرم در سفر بعدی شما به ایران تا کلپورگان همراهی تان کنم‌.

احمد الفارسی معاون هیجاوی و محمدرضا واعظی مقدم،  سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سیستان و بلوچستان نیز معاون صنایع دستی کشور را در دیدار با استانداری که بعد از برگزاری جشن ثبت جهانی کلپورگان برگزار شد، همراهی کردند.

به گزارش ایسنا، روستای سفالگری کلپورگان به عنوان نخستین روستای آسیا و اقیانوسیه در جهان ثبت شد و لوح ثبتی آن توسط رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی ٢١ آذرماه به مسئولان و هنرمندان سیستان و بلوچستان اهدا شد.


انتهای پیام

نظر شما