شناسهٔ خبر: 22975553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

دپوی ٢۵۰۰ تن نمک برای آب کردن برف جاده‌های خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ٢ هزار و ۵۰۰ تن نمک برای به کارگیری در طرح زمستانه این استان در انبارها دپو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: اکنون ١۴ هزار و ۵۶۰ مترمکعب شن و ماسه نیز برای به کارگیری در طرح زمستانه خریداری و تأمین شده است.

وی افزود: ٢٢ اکیپ راهداری در طرح زمستانه در ١٩ راهدارخانه استان مستقر می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: راهداران در طرح زمستانه امسال در سه راهدارخانه سیار و ١۶ راهدارخانه ثابت به رانندگان و مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ٢١ گردنه در محورهای خراسان شمالی وجود دارد که طول این گردنه‌ها ۶٨١ کیلومتر است خاطرنشان کرد: گردنه اسدلی در مسیر بجنورد - اسفراین و گردنه امین الله در مسیر بجنورد - جنگل گلستان از گردنه‌های مهم و برف گیر این استان است که زیر پوشش خدمات راهداران است.

گفتنی است: طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی، یکهزار و ٣۴٣ کیلومتر است که ١,۵۴ درصد از راه‌های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه ٢۵ کشور قرار دارد.

اکنون ١۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴٣٢ کیلومتر راه اصلی و ٧۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه‌های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ٣,۶ درصد از راه‌های روستایی کشور را دارد و در رتبه ١٣ قرار دارد.

طول راه‌های شریانی استان ۶٣٧ کیلومتر است که ١,٨ از راه‌های شریانی کشور را دارد و در رتبه ٢٣ قرار دارد.

منبع: نسیم نیوز

نظر شما