شناسهٔ خبر: 22975377 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:

بسیاری از مساجد کشور جلسات تفسیر قرآن برگزار می‌کنند

خبرگزاری شبستان: قره‌شیخلو گفت: فراگیری و گستردگی جلسات تفسیر و آموزش مفاهیم قرآن در مساجد کشور خوب است هرچند آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد و این یکی از مشکلات فعالیت‌های قرآنی مساجد است که بسیاری از جلسات آنها شناسایی و شناسنامه‌دار نشده‌اند.

صاحب‌خبر -

مهدی قره‌شیخلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره کیفیت فعالیت‌های قرآنی مساجد به ویژه در حوزه تفسیر و آموزش مفاهیم قرآن، گفت: مساجد از دیرباز پایگاه اصلی برنامه‌های دینی بوده‌اند و امروزه نیز بسیاری از جلسات هفتگی آموزش قرآن در مساجد برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه جلسات هفتگی آموزش قرآن در مساجد، هماره خروجی‌های خوبی داشته‌اند، افزود: برخی موانع و ناهماهنگی‌هایی موجود در مساجد، موجب می‌شود بعضی از استادان ترجیح دهند، جلسات را در خانه‌ها یا حسینیه‌ها برگزار کنند که دستگاه‌های ذیربط باید با رفع این موانع، زمینه‌ساز فعال‌تر شدن برنامه‌های قرآنی مساجد شوند.

 

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم خاطرنشان کرد: دروه‌های آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن در بسیاری از مساجد کشور برگزار می‌شود که البته بعضی از آنها شناسایی نشده اند درحالی که باید برای شناسایی و شناسنامه‌دار شدن آنها برنامه‌ریزی کرد.

 

وی اضافه کرد: ائمه جماعات بسیاری از مساجد شهر تهران که باسواد هم هستند، جلسات تفسیر قرآن را شب ها پس از اقامه نماز عشا در مساجد برگزار می کنند که اثر خوبی در فراگیری نهضت تفسیر داشته است، البته این افراد باید تشویق شوند و به آنان توجه شود.

 

قره‌شیخلو گفت: فراگیری و گستردگی جلسات تفسیر و آموزش مفاهیم قرآن در مساجد کشور خوب است هرچند آمار دقیقی در این باره وجود ندارد و این یکی از مشکلات فعالیت‌های قرآنی است که بسیاری از برنامه‌های قرآنی مساجد، شناسایی و شناسنامه‌دار نشده‌اند.

نظر شما