شناسهٔ خبر: 22973131 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

بيژن کامکار:

اين‌بار بدون برادرانم روي صحنه مي‌روم

صاحب‌خبر -

گروه هنر: «بيژن کامکار» که پيوسته در کنار گروه کامکارها به اجراي برنامه پرداخته است، تصميم دارد اين‌بار در روزهاي 22 و 23 آذر در تالار وحدت همراه با گروه «ني‌بانگ»، به آهنگ‌سازى كاوه سپندار، به اجراي قطعات بپردازد.
او درباره اين کنسرت مي‌گويد: «این کنسرت از نظر محتوا مشابه کنسرت‌هاي قبل است و ترکيبي از موسيقي سنتي و موسيقي فولکلور کُردي است. اجراي بخش فارسي برعهده «مجتبي عسگري» و بخش کُردي را بنده اجرا خواهم کرد. از لحاظ ظاهر هم بايد بگويم که در کنسرت‌هاي قبل با برادرانم به اجرا مي‌پرداختم و در کنسرت پيش‌رو با يک تعداد جوان نازنين که آينده موسيقي ما را در دست دارند به اجرا مي‌پردازم. جوانان ما هم مانند اغلب جوانان سراسر دنيا قدر موسيقي کشورشان را نمي‌دانند و به سمت‌و‌سوهاي ديگر کشيده مي‌شوند، ولي بااين‌حال من آينده موسيقي کشورمان را روشن مي‌بينم».
«کاوه سپندار» آهنگ‌ساز و سرپرست گروه است که در اين اجرا سازهاي ني و ديوان را خواهد نواخت. از ديگر هنرمندان اين کنسرت نيز مي‌توان به عود و ديوان «کسري سپندار»، سنتور «سوده اسدپور»، سنتور «مسعود آرامش»، کمانچه «همايون پشتدار»، تار و ديوان «صائب کاکاوند»، تنبک و ساز‌هاي کوبه‌اي «ماهور زمانه‌پور»، کمانچه «نرگس دهقاني»، ‌تارباس «کاوه آهنگراني» و دف و دهل «رامين ملکي» اشاره کرد.
«بيژن کامکار» سال‌ها در زمينه نوازندگي تار تحصيل کرده است، ولي بيشتر به‌عنوان نوازنده دف و خواننده به جامعه معرفي شده است. او خودش درباره اين مسئله مي‌گويد: «اولين سازي که به دست گرفتم تنبک بوده است و تمامي اعضاي خانواده‌ام با اين ساز شروع به کار کرده‌اند، اما از لحاظ خوانندگي، از پنج‌سالگي در راديو سنندج به آوازخواني پرداختم، ولي به صورت جدي و رسمي در سال 1356 «حصار» از حسين عليزاده را خواندم».
کامکار همچنين از برنامه‌اش در آينده گفت: کشوي ميز من و برادرانم پر از نت است، ولي متأسفانه هيچ تهيه‌کننده‌اي اين ريسک را نمي‌کند که سرمايه‌اش را در اين راه صرف کند، پس تنها حمايتي که  از ما خوانندگان مي‌شود همين برگزاري کنسرت است.
قابل ذکر است که اجراهاي هر دو شب اين کنسرت به همت مؤسسه فروغ فلق با مديريت خانم زهرا همتي و در ساعت 21:30 روي صحنه مي‌رود. همچنين علاقه‌مندان مي‌توانند براي تهيه بليت به سايت ايران‌کنسرت مراجعه کنند.

 

نظر شما